سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار جنجالی الاقصر " به خاطر مصر " استعفا می دهد

استاندار استان الاقصر مصر که در اقدامي جنجال برانگيز به رغم عضويت در يک گروه تندرو عامل کشتار 58 گردشگر در اين استان در سال 1997 به اين سمت منصوب شد، روز يکشنبه "به خاطر مصر" استعفا خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، محمد مرسي رئيس جمهور مصر که وابسته به گروه اسلام‌گراي ميانه رو اخوان المسلمين است و تلاش مي کند در آستانه موج گسترده اعتراضات تحت رهبري مخالفان در سي ام ماه ژوئن به ائتلاف سياسي با گروه افراطي تر الجماعت الاسلاميه دست يابد، روز دوشنبه با انتصاب عادل محمد الخياط به عنوان استاندار الاقصر، خشم بسياري را برانگيخت.
با اين‌وجود، جماعت اسلامي که از خشونت دست برداشته است، ظاهرا مي خواهد نشان دهد که مي تواند به نيازهاي مصر به ويژه صنعت گردشگري که تکيه گاه اقتصاد اين کشور است، اولويت ببخشد.
پايگاه اينترنتي خبري دولتي الاهرام به نقل از صفوت عبدالغني يکي از رهبران اين گروه اعلام کرد خياط روز يکشنبه استعفاي خود را اعلام خواهد کرد.برخي منابع در کابينه و دفتر رياست جمهوري مصر از چنين اقدامي ابراز بي اطلاعي کردند.
عبدالغني پيشتر در کنفرانسي خبري با اعلام اينکه ما به دنبال هيچ پستي نيستيم»، افزود: «ما از استاندار جديد درخواست کرديم به خاطر مصر استعفا کند.
هم اسلام‌گرايان وابسته به مرسي هم مخالفان سکولار چپ‌گرا تلاش مي کنند پيش از سي ام ماه ژوئن، محبوبيت خود را افزايش دهند.
انتصاب تعداد زيادي از استانداران اسلام‌گرا از جمله خياط توسط مرسي به اعتراضاتي در بسياري از شهرهاي مصر منجر شد. مرسي خود روز شنبه در گفتگو با روزنامه "اخبار اليوم" از انتصاب خياط دفاع کرد.






برچسب ها: بین الملل ، مصر ، استعفا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.