سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسناد نشان میدهد؛

انگلیس در زمینه جاسوسی فعالتر از آمریکا !

ادوارد اسنودن ضمن انتشار مطالب سري آمريکا اقدامات جاسوسي انگليس را نيز برملا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشاتودی ؛  مطالب منتشر شده حاکي از برنامه هاي گسترده اي است که يکي از سازمانهاي جاسوسي انگليس ( جي سي اچ کيو ) آنها را اجرا مي کرده است. طبق اين اطلاعات آنها با استفاده از اين برنامه مقدار زيادي اطلاعات را جمع آوري و ذخيره کرده اند.

اين اطلاعات از سايت هاي مختلف اينترنتي از قبيل فيس بوک و همينطور مکالمات تلفني جمع آوري شده است. درواقع آنها به کابل هاي فيبر نوري دسترسي داشته اند که تماس هاي تلفني از طريق آنها انجام مي شود. اگر به ياد داشته باشيد سازمان امنيت ملي آمريکا اعلام کرد که آنها تماس هاي تلفني را ضبط نمي کردند.

اما طبق آخرين مطالب افشا شده توسط ادوارد اسنودن اين سازمان اطلاعاتي انگليس که مسئول انتقال اطلاعات به دولت و نيروهاي مسلح است روزانه در حدود ششصد ميليون تماس تلفني را در سال گذشته ضبط کرده است. اين حجم اطلاعات آنقدر زياد است که نمي توان همه آن را تجزيه و تحليل کرد. البته واقعيتي که وجود دارد تکنولوژي پيشرفته موجود است که نمي تواند افراد عادي و مظنون را از هم جدا کند.

 اين مسئله يکي از نگراني هاي کنوني است که موجب مي شود مسائل امنيتي در مقابل نقض حريم خصوصي افراد قرار بگيرند. طبق اطلاعات افشا شده برنامه هاي جاسوسي جي سي اچ کيو در انگليس به مراتب از برنامه هاي جاسوسي آمريکا بيشتر بوده است.

برچسب ها: جاسوس ، فعال ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.