سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات :

نخبگان و اساتید باید برای اعتلای فضای فرهنگی در دانشگاه ها مشارکت جدی کنند

مراسم اختتامیه دومین مرحله از کارگاه های طرح معرفت افزایی اساتید و نخبگان واحد علوم و تحقیقات با حضور جمعی از معاونین ، اساتید و رئیس مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان کشور در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر عصمت سوادی معاون فرهنگی این واحد در مراسم اختتامیه دومین مرحله از برگزاری کارگاه های طرح معرفت افزایی اساتید و اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی، گفت: دومین دوره از کارگاه های طرح معرفت افزایی اساتید و نخبگان نیز همچون دوره اول آن با استقبال چشمگیر اساتید و با موفقیت به پایان رسید و امید است که هرچه زودتر دوره بعدی را نیز برگزار کنیم.


وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به مبحث رویکرد فرهنگی  اساتید و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها داشته اند، افزود: با تحقق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها ، تخصص را در کنار تعهد خواهیم داشت و به ارزشهای مورد توجه مقام معظم رهبری دست خواهیم یافت . 


دکتر سوادی بر غنی بخشیدن به مباحث فرهنگی در دانشگاه ها تاکید کرد و با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر مباحث علمی باید در مسیر اعتلای فرهنگی نیز گام بردارند ، بر مشارکت فکری اساتید و نخبگان برای ایجاد فضای مناسب فرهنگی در میان دانشجویان تاکید کرد .  


دبیر مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان کشور افزود: واحد علوم و تحقیقات برنامه های متفاوت و متنوعی را برای ارتقاء سطح فرهنگی از قبیل  کارگاه های بصیرت افزایی، سبک زندگی، کرسی های آزاد اندیشی، کرسی های نظریه پردازی و برگزاری اردوهای فرهنگی را برنامه ریزی و اجرا کرده است.


حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد رئیس مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان کشور در این مراسم مهمترین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها و نظام های دنیا را در رویکرد فرهنگی دانست ، افزود: در طول سه دهه اول انقلاب اسلامی مبحث فرهنگ و رویکرد دینی در اکثر امور مورد توجه قرار داشته است و بر همین اساس اساتید و مسئولان دانشگاه ها نیز می بایست در این مسئله همچون گذشته فعالیت های خود را افزایش دهند.  


دکتر ساداتی نژاد با بیان اینکه منش و رفتار اساتید تأثیر بسزایی بر اخلاق و رفتار دانشجویان دارد، افزود: صرف وجود روحانیان و اساتید روحانی در دانشگاه ها و تدریس دروس مربوط به فرهنگ و دین ، به تنهایی برای افزایش سطح فرهنگی در دانشگاه و دانشجویان کافی نیست . 


وی تصریح کرد: تمام اساتید در تمامی حوزه های تخصصی و عمومی باید با رویکردی فرهنگی و دینی اقدام به تدریس کنند زیرا که تدریس دروس تخصصی با رویکرد فرهنگی تأثیر بسیار بسزایی در امر تربیت دینی دانشجویان دارد.


حجت الاسلام ساداتی نژاد با بیان این مطلب که در دهه چهارم انقلاب مسئولان به  مسئله فرهنگ و معرفت اساتید توجه بیشتری داشته اند و به دنبال افزایش سطح فرهنگی در دانشگاه ها هستند، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای  ارتقاء مباحث فرهنگی ، برگزاری کارگاه های هم اندیشی طرح معرفت افزایی اساتید است. 


وی گفت: باید تلاش کرد تا با رشد روز افزون سطح فرهنگی و رویکرد دینی در دانشگاه ها ادای دین به انقلاب اسلامی ایران کنیم.


دکتر یوسفعلی زیاری معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات، نیز در این مراسم گفت : بحث اخلاق حرفه ای و اخلاق عملی از مباحث مورد توجه و با اهمیت در سطح جهان است.


وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه ها کارخانه انسان سازی اند افزود: اساتید وظیفه خطیر تربیت اخلاقی دانشجویان و نسل آینده کشور را برعهده دارند و لازمه این امر التزام اساتید به اخلاق عملی است . باید نخست اخلاق عملی را در خودمان پرورش داده و وظایف اخلاقی مربوط به حرفه خود را بشناسیم
برچسب ها: نخبگان ، فرهنگی ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.