سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمپانی چینی هوآوی قصد خرید نوکیا را دارد

نوکیا که روزگاری بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در دنیا به شمار می رفت، کارش به جایی رسیده است که کمپانی چینی هوآوی برا خرید آن خیز برداشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل هوآوی با ابراز علاقه برای خرید کمپانی فلاندی نوکیا، معتقد است در صورتی که نوکیا استفاده انحصاری از ویندوزفون را کنار بگذارد، دو شرکت می توانند به یکدیگر ملحق شده و یا هوآوی سهام نوکیا را به طور کامل خریداری کند. در طی این اظهار نظر، ارزش سهام نوکیا در بازاری های جهانی افزایش یافته است.


ریچارد یو مدیر عامل هوآوی در مصاحبه با فاینشان تایمز اعلام کرده که استفاده ی انحصاری از ویندوزفون ماکروسافت توسط نوکیا، یک عمل ریسکی است. زیرا این سیستم عامل سهم بسیار کمی از بازار را در اختیار دارد و از طرفی رشد آن در 8 ماه ی اخیر پس از راه اندازی ویندوزفون 8 قابل قبول نیست. او در ادامه گفته است که پیش بینی موفقیت ویندوزفون در آینده کار دشواری است علاوه بر آن همچنان ماکروسافت بابت گواهی استفاده از این سیستم عامل از تولیدکنندگان موبایل پول می گیرد و این در حالی است که پلتفورم اندروید علاوه بر اکوسیستم قوی تر و بازار بهتر رایگان است.


این در حالی است که استفان الوپ مدیر عامل کنونی نوکیا، بارها تقاضای سهام داران این شرکت مبنی بر لغو استفاده انحصاری از ویندوزفون را رد کرده است، الوپ اعتقاد دارد که ویندوزفون بهترین ابزار تمایز نوکیا با دیگر رقبا به شمار می آید.



برچسب ها: هواوی ، نوکیا ، خرید ، چینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.