سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشي وزارت بهداشت عنوان کرد:

الزام ايجاد دپارتمان هاي آموزشي در بيمارستان هاي آموزشي

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت:ايجاد دپارتمان‌ها ي آموزشي در بيمارستان هاي آموزشي بايد الزامي شود و اگر بيمارستاني مي‌خواهد آموزشي باشد حتماً بايد دپارتمان آموزشي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دكتر بهرام عين‌اللهي معاون آموزشي وزارت بهداشت امروز 1 تير در همايش رؤساي بيمارستان‌هاي آموزشي سراسر كشور افزود: ما در اين حوزه اموزش با چالش‌هاي زيادي روبه روهستيم. به طوري كه بودجه‌اي كه در مجلس براي وزارت بهداشت تصويب مي‌شود فقط 10 درصد از آن به امر آموزش در بيمارستان‌هاي آموزشي و90 درصد به امر درمان اختصاص يافته است.

وي گفت: ايران در زمينه آموزش پزشكي ارتقاي خيلي خوبي يافته است و در حال حاضر در منطقه و جهان جايگاه خوبي داريم و با وجود فضاي مجازي ارتباطات علمي خوبي برقرار شده و مطالب علمي به سرعت انتقال مي‌يابد، هرچند در ارائه مطالب علمي خود به جهان هنوز دچار ضعف‌هايي هستيم.

وي با تاکيد بر دستاوردهاي حوزه پزشكي در طي سال‌هاي گذشته عنوان کرد: ما طي سال‌هاي گذشته توانستيم نسبت پزشك به جمعيت كشور را از يك به 3000، به يك به 830 در كشور برسانيم و سرانه فضاي آموزشي را از 10 متر به 126 متر برسانيم.

معاون آموزشي ادامه داد: اساتيد ما هركدام به تنهايي توانسته‌اند كارهاي علمي بزرگي انجام دهند اما ضعف ما در سيستم است و ما بايد بتوانيم سيستمي ايجاد كنيم تا اين اساتيد با يكديگر مرتبط شوند.

دكتر عين‌اللهي در ادامه با اشاره به ايجاد دپارتمان‌هاي آموزشي در بيمارستان‌هاي آموزشي اظهار داشت: اين دپارتمان‌ها بايد الزامي باشد و اگر بيمارستاني مي‌خواهد آموزشي باشد حتماً بايد دپارتمان آموزشي داشته باشد.

وي همچنين به لزوم طراحي تجهيزات پزشكي در داخل كشور اشاره كرد و خواستار بهره‌گيري از توان مهندسان و متخصصان داخلي در اين امر شد.

 


برچسب ها: آموزش ، بیمارستان ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.