سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت خبر داد:

تا اعتبارات پزشک خانواده تهران تامین نشود این طرح آغاز نمی شود

وزیر بهداشت گفت: تا زمانی که اعتبارات پزشک خانواده تامین نشود این برنامه در تهران آغاز نمی شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل باشگاه خبرنگاران دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت امروز 1 تیر در حاشیه اجلاس روسای بیمارستان آموزشی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه پزشک خانواده از جه زماني در تهران اجرا می شود گفت: خوشبختانه این برنامه در 9 استان با پیشرفت خوبی در حال اجرا است باید توجه داشت که تهران به دلیل گستردگی اجرای این برنامه بسیار مشکل است.

 کارشناسان معتقدند که باید برای اجرای این برنامه در تهران نتیجه اجرای این برنامه در یکی دو استان بررسی شود نقاط ضعف آن رفع شود و بعد این برنامه را در تهران آغاز کنیم بنابراین ابتدا باید منابع را تامین کنیم تا زمانی که برنامه را آغاز کردیم با کمبود اعتبارات مواجه نشویم.

اخذ مجوز تیم پزشک اقماری از شورای عالی سلامت

طریقت منفرد در خصوص تیم پزشک اقماری نیز گفت: تیم پزشک خانواده اقماری در ازای ارائه خدمت باید سرانه تصویب شده را دریافت کند و این سرانه را به موقع پرداخت کند بعد آن تیم پزشکی یک بسته خدمتی را با یک راهنمایی و سیستم نظارتی را که برای آن تعریف شده ارائه می دهد از اعتبارات حداکثری می تواند بهره گیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نوع خدمت تحت عنوان واگذاری ارائه بسته خدمات به گروه فراهم کننده خدمت است افزود: مجوز آن را از شورای عالی سلامت گرفته ایم و بودجه آن تصویب شده که امیدواریم هرچه زودتر تخصیص اعتبار شود.

توزیع پراکنده اعتبارات بهداشت و درمان

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چگونه باید تعادل بین سرانه و تعرفه ایجاد شود تصریح کرد: بخشی از سرانه بهداشت و درمان به بیمه ها، بخشی به وزارت بهداشت و بخشی دیگر به نهادهای متفاوتی که ارائه خدمات درمانی می دهند تعلق دارد در واقع این اعتبارات پراکنده توزیع می شود ولی قسمت اعظم آن بین دو بیمه اصلی و وزارت بهداشت توزیع می شود بر اساس تمهیداتی که قانون مشخص کرده ما باید اعتبارات را به نحوی تجمیع کنیم و برای آن خدمتی که در حد سرانه می توانیم بخریم تعریف کنیم این پدیده ای است که مجوزهای قانونی آن در حال جمع آوری است.

ذخیره 9 ماه آینده دارو مهمترین اولویت وزیر بهداشت دولت دهم

وزیر بهداشت در خصوص تخصیص بودجه به وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق بودجه سال گذشته ما اعتبارات این 3 ماه را دریافت کردیم.

وی در خصوص ارز داور نیز تاکید کرد: خوشبختانه مشکلات ارزی حل شده و بانک مرکزی همکاری خوی با وارد کننده های دارو می کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مهمترین اقدام شما قبل از تحویل کابینه به وزیر بهداشت دولت جدید چیست؟ گفت: طبق دستور رئیس جمهور ما موظف شده ایم که حداقل برای 6 تا 9 ماه آینده دارو و مواد اولیه دارویی را فراهم کنیم./ع2
برچسب ها: پزشک ، خانواده ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.