سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی‌نژاد در آئین تجلیل از فرهیختگان فرهنگ و هنر:

انسان، ازلی است/ امام بالاترین تجلی کامل خداست

رئیس‌جمهور با بيان اينكه خدا ازلی و ابدی است و انسان که بالاترین جلوه خدا است، ازلی است، گفت:‌ امام بالاترین تجلی کامل خدا بوده و برای همه انسان‌هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت فرهیختگان فرهنگ و هنر که در تالار وحدت تهران برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که می‌خواهیم درباره فرهنگ و هنر صحبت کنیم باید به گذشته برگردیم و در مورد حقیقت انسان سخن بگوییم.  
 
وی با بیان اینکه هنر جلوه انسان و زیباترین حقیقت انسان است، افزود: خدای متعال انسان را در عالی‌ترین مرتبه هستی، خلق کرده است و انسان مهم‌ترین موضوع در عالم هستی است.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر انسان خلق نمی‌شد، ظرفی برای معرفی خدا وجود نداشت، گفت: خدا ازلی و ابدی است و انسان که بالاترین جلوه خدا است، ازلی است.  
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر می‌خواهیم درباره انسان صحبت کنیم باید به سه دوره حیات انسان برگردیم، ادامه داد: دوره اول از ازل تا ورود انسان به این دنیا است که از آن زمان چیزی به خاطر نداریم زیرا انسان در دنیای مادی محصور شده است و همچنین ابعاد این دنیا ظرفیت لازم را برای شناخت گذشته ندارد.  
 
وی افزود: مرحله دوم آن ورود انسان به این دنیا است و مرحله سوم حیات جاودانه و ابدی انسان است.  
 
رئیس جمهور ورود انسان به این دنیا را یک تنزل دانست و تصریح کرد:‌خدا انسان را در این عالم از جنس خاک قرار داد که پایین‌ترین موجود هستی است اما در وجود انسان ظرفیت عظیمی قرار داد که می‌تواند از این تنزل تا خود خدا بالا برود.  
 
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ذات خدا برای ما ناشناخته است، تاکید کرد: انسان می‌تواند جلوه خداوند باشد زیرا خدای متعال زمینه متعالی‌ شدن را همواره برای تک‌تک انسان‌ها فراهم آورده است.  
 
وی با طرح این سوال که انسان چطور می‌تواند زیبا زندگی کند، بیان داشت:‌ زمانی که انسان به حقیقت خدا و هستی معرفت پیدا کند، زندگی زیبا خواهد شد.
 
رئیس‌جمهور ادامه داد: معرفت برای انتقال به جامعه و نسل‌ها نیازمند ظرف، قالب و روش است و خداوند متعال نیز بهترین روش‌ها و قالب‌ها را برای انجام و محقق ساختن این مهم فراهم آورده است.  
 
احمدی‌نژاد با اشاره به انتقال فرهنگ و معرفت در جامعه تصریح کرد: بهترین ظرف انتقال معرفت و شناخت حقیقت انسان و لطایف انسان، هنر است.  
 
وی تاکید کرد: هنر هنرمند آن است که فریادهای جامعه را به انسان‌ها منتقل کند.  
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران اسلامی همواره هنرمندان بزرگ و سرشناسی در عرصه‌های مختلف داشته است، گفت: هنر همیشه با معرفت، علم و اندیشه همراه بوده است به همین خاطر هنرمندان عزیز و محترم هستند.  
 
احمدی‌نژاد با اشاره به اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: امام بالاترین تجلی کامل خداست و برای همه انسان‌ها است.  
 
وی ادامه داد: امام تجلی عشق و علم خداست و برای همه 7 میلیارد انسان و تمامی موجودات کره زمین است.
 
رئیس جمهور تصریح کرد:‌ امام همیشه حاضر و ناظر است و با آمدن او استبداد‌ها، ‌دیکتاتوری‌ها و فشارها و همه چیزهایی که انسان‌ها را فقیر می‌کند را از بین خواهد برد و به یاری انسان‌ها خواهد آمد.  
 
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: با آمدن امام، آرزوهای زیبای انسان‌ها محقق می‌شود زیرا اکنون انسان‌ها به جایی نرسیده‌اند.
 
وی در خاتمه با اشاره به فعالیت‌های باشکوه و قدرتمندانه چندین ساله هنرمندان در عرصه‌های مختلف یادآور شد: "هنر نزد ایرانیان است و بس".
انتهای پیام/
برچسب ها: زیبا ، حقیقت ، انسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.