سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصويب هيئت وزيران؛

سازمان هواپيمايي كشوري مجاز به اجراي كنوانسيون شيكاگو شد

با موافقت دولت، سازمان هواپيمايي كشوري مجاز به اجراي ضميمه(5) كنوانسيون شيكاگو؛ واحدهاي اندازه گيري مورد استفاده در عمليات هوايي و زميني شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي و تاييد وزارت امور خارجه و به استناد ماده واحده قانون اجازه تصويب مقررات فني و قواعد مربوط به كنوانسيون هواپيمايي كشوري بين المللي (كنوانسيون شيكاگو)-مصوب 1356- تصويب كرد؛ سازمان هواپيمايي كشوري مجاز است ضميمه(5) كنوانسيون شيكاگو با عنوان "واحدهاي اندازه گيري مورد استفاده در عمليات هوايي و زميني" را اجرا كند.

اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.
 
ضميمه(5) كنوانسيون شيكاگو
 
استانداردهاي بين المللي و رويه هاي پيشنهادي براي واحدهاي ابعادي در ارتباطات زمين- هوا اولين بار در شانزده آوريل 1948 بر اساس ماده 37 كنوانسيون بين المللي هواپيمايي كشوري(شيكاگو-1944) توسط شوراي ايكائو پذيرفته شده و به عنوان ضميمه 5 كنوانسيون تهيه شده است. اعلام اختلاف عملكردها توجه كشورهاي عضو ايكائو را به اجراي تعهدات شان طبق ماده 38 پيمان شكاگو جلب مي كند كه بر اساس آن هر كشور عضو بايد هر گونه مغايرت قوانين ملي خود را با رويه هاي پيشنهادي و اصلاحيه هاي بعدي آن بر ايمني ناوبري هوايي، آنها را به اطلاع ايكائو برسانند. به علاوه از كشورهاي عضو دعوت به عمل مي آيد كه ايكائو را به طور مستمر در جريان بروز هر گونه اختلاف عملكرد جديد و يا رفع مغايرت هايي كه در گذشته اعلام كرده اند، قرار دهند. درخواست مختص به اعلام اختلاف عملكرد به مجرد اعمال هر يك از اصلاحات در اين ضميمه به كشورهاي عضو ارسال خواهد شد.

همچنين توجه كشورهاي متعاهد را به الزمات ضميمه 15 ايكائو در خصوص انتشار مغايرت هاي قوانين داخلي با استانداردها و رويه هاي پيشنهادي ايكائو از طريق سرويس اطلاعات هوانوردي و نيز پايبندي به تعهدات خود طبق مفاد مندرج در ماده 38 پيمان شيكاگو جلب مي كند.

انتشار اطلاعات، اطلاعات مربوط به برقراري، برچينش و تغيير در تجهيزات، سرويس ها و دستورالعمل هايي كه عمليات هواگرد را تحت تاثير قرار مي دهد در استانداردها و رويه هاي پيشنهادي مندرج در اين ضميمه مقرر شده و مي بايست بر طبق الزامات ضميمه 15 ايكائو اطلاع رساني و اجرا شوند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.