سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارغ التحصیلی نخستين دانش‌آموخته دکترای اخلاق پزشكي كشور

نخستين دانش‌آموخته دکترای اخلاق پزشكي كشور از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ جلسه دفاع از رساله دكتراي احسان شمسي گوشكي نخستين دانش‌آموخته اخلاق پزشكي كشور با حضور تنی چند از مسئولان و اساتید و دانشجویان در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر محمود عباسی رئیس مرکز تحقیقات حقوق و اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از حمایت و تلاشهای اساتید و فرهیختگان و مسوولان دانشگاه از ابتدای تاسیس این مرکز تاکنون قدردانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از این دانش آموخته اظهار داشت: موضوع این پایان نامه یکی از معضلات مبتلا به جامعه ماست که پروتکلی در این زمینه وجود ندارد و باید دستورالعملها و پروتکلهایی در این خصوص تهیه شود.

دکتر عباسی افزود: گروه اخلاق پزشکی از ابتدای تشکیل تاکنون تلاش داشته در حوزه های مورد نیاز جامعه ورود پیدا کند که دکتر شمسی با کار و تلاش سه ساله و مطالعات فراوان در ابعاد فقهی، حقوقی و اخلاقی بر روی این موضوع کار کرده است و هم اکنون شاهد تلاشهای وی در این زمینه هستیم که در قالب پایان نامه در این زمینه ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: دکتر شمسی با همت بلند و کار طاقت فرسا روی این رساله کار کرد و پرداختن به موضوعاتی چنین مهم برای دانشجویی که پیش از این دانشجوی پزشکی بوده است بسیار سخت بود ولی شهادت می دهم که وی با تلاش بسیار  در این زمینه و مطالعات بسیار زیاد، این پایان نامه را به انجام رسانده است تا جایی که وی به 1360 منبع در این رساله رفرنس داده و تمامی منابع فقهی و اخلاقی و حقوقی را مطالعه کرده است.

براساس این گزارش احسان شمسي گوشكي نخستين دانش‌آموخته دکترای تخصصی اخلاق پزشكي كشور به ارایه پایان نامه خود با عنوان بررسي ابعاد فقهي، حقوقي و اخلاقي دستور عدم احياي قلبي تنفسي به راهنمایی دكتر محمود عباسي و مشاوره حضرت آيت‌ا... دكتر سيد مصطفي محقق داماد و پروفسور عبدالعزيز ساشادینا پرداخت که توسط اساتید داور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برپایه این گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست ضمن تبریک به دکتر شمسی و اساتید راهنما و مشاور اظهار داشت: ما در این موضوعات نیاز به کار زیادی داریم و باید رشته حقوق پزشکی به زودی و به سرعت در دانشگاه ایجاد شود و بهتر است که پایه های آن در همین دانشگاه که کار را شروع کرده است پایه گذاری شود.

دکتر ابوالقاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث IcUها گفت: جمعیت ما در حال مسن شدن است، امید زندگی از سال 54 سال در اوایل انقلاب به 74 سال رسیده است و درصد زیادی از جمعیت ما در 10 سال آینده به 80 تا 90 سال می رسد. جمعیتی که به بیماریهای مزمن نظیر سرطانها و بیماریهای قلبی و عروق مبتلا هستند و نیازمند به دریافت مراقبتهای ویژه در بیمارستانها هستند و بخش قابل توجهی از تختهای IcUرا اشغال خواهند کرد و از امروز باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است در پایان پس از مشورت اساتید مشاور و هیات داوران پایان نامه دکترای احسان شمسی گوشکی با کسب درجه عالی و نمره 75/19  پذیرفته شد و دکتر احسان شمسی گوشکی به عنوان نخستین دانش آموخته دکترای تخصصی اخلاق پزشکی کشور با امضا و قرائت سوگندنامه فارغ التحصیل شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.