سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند راهبردي توسعه صنعت كردستان در حال تدوين است/تعيين تكليف واحدهاي صنعتي غيرفعال

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كردستان گفت: فعال سازي و توسعه حوزه صنعت و توليد در استان نيازمند تدوين سندي جامع و راهبردي است و به همين دليل تلاش مي شود كه در راستاي استفاده از تمامي ظرفيت هاي اين بخش و همچنين رسيدن به توسعه بهتر سندي جامع در حوزه صنعت و معدن كردستان تدوين و اجرايي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از «شاتا»، پيمان اسراري در يك نشست خبري، اظهار داشت: تدوين سند جامع و راهبردي حوزه صنعت در حال حاضر در دست اقدام است، افزود: از مدت ها پيش موضوع تدوين سند راهبردي در حوزه صنعت، معدن و تجارت مطرح شده و مهمترين دستاورد تدوين اين سند اين است كه مسئولان و ذينفعان بدانند چه اهدافي را بايد پيگيري كنند و در اقداماتشان چه خط مشي هايي را رعايت كنند.

وي ادامه داد: در اين سند با ترسيم فضاي فعلي استان و فضايي كه بر اساس سند مربوطه در افق چشم انداز كردستان ترسيم شده است، توسعه صنايع و راهبرد مربوطه و شاخص ها تعريف، سنجه ها شناسايي و استراتژي ها عنوان مي شود و صنايع و تقسيم بندي ها و نحوه رسيدن به آنها نيز مشخص مي شود.

وي بيان كرد: در حوزه صنعت، استان كردستان مي تواند با نگاهي درست و داشتن نقشه راهي مناسب و همچنين تعامل با بانك ها در مسير توسعه قرار گيرد.

**تشكيل كارگروهي ويژه براي رفع مشكلات واحدهاي صنعتي

وي اظهار داشت: در حال حاضر كارگروهي نيز براي رفع موانع و مشكلات واحدهاي صنعتي و توليدي استان كردستان با حضور مديران بانكي تشكيل شده كه مشكلات اين حوزه را مورد بررسي قرار مي دهند تا بتوانند براي رفع آنها به درستي تصميم گيرند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان ادامه داد: نياز است دپارتمان سرمايه گذاري نيز در كردستان تشكيل شود تا بتوان ظرفيت هاي توسعه بخش صنعت و توليد در استان را شناسايي كرده و با برنامه ريزي مطلوب آنها را مديريت كرد.

اسراري با بيان اينكه در حال حاضر استان كردستان نيز از طرح هاي بزرگ صنعتي و توليدي بي بهره نيست، يادآور شد: لاستيك بارز كردستان، بستني عسل، پتروشيمي و چندين طرح بزرگ ديگر در اين حوزه در دست اقدام است كه فاز اول لاستيك بارز كردستان نيز به صورت آزمايشي راه اندازي و فعال شده است و انتظار مي رود با راه اندازي كامل اين طرح ها تحول عظيمي در حوزه صنعت و توليد و همچنين اشتغال در كردستان ايجاد شود.

**تعين تكليف واحدهاي توليدي غيرفعال

وي در بخش ديگري از سخنان خود به واحدهاي توليدي و صنعتي استان كردستان اشاره كرد و بيان كرد: در حال حاضر تعدادي واحد صنعتي غيرفعال در استان وجود دارد كه بايد با همت و تلاش بخش خصوصي و دولتي نسبت به رفع مشكلات آنان اقدام گردد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان با اشاره به مشكلات پيش روي واحدهاي توليدي و صنعتي تعطيل شده، گفت: بخشي از اين مشكلات ناشي از عدم مديريت صحيح، بخشي ناشي از عدم همكاري و تعامل بانك ها و بخشي نشات گرفته از عدم سرمايه گذاري كافي است.

اسراري افزود: در حال حاضر كار بازرسي و نظارت بر واحدهاي توليدي و صنعتي استان كردستان در دستور كار قرار گرفته و واحدهايي كه بنا به هر دليلي تعطيل شده اند، جواز تاسيس آنها ابطال مي شود.

وي با بيان اينكه هيچگونه محدوديتي براي صدور جواز تاسيس براي واحدهاي توليدي و صنعتي در استان كردستان وجود ندارد، ادامه داد: هر فرد سرمايه گذاري كه براي راه اندازي واحدهاي توليدي و صنعتي درخواست جواز تاسيس كند، براي وي جواز صادر مي شود.

**اﺳﺘﻔﺎده از ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﻲ

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان در ادامه سخنان خود بيان كرد: اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ارزي و ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﯽ ﻓﺮﺻﺖ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮاي رﻓﻊ ﻣﺸﮑﻼت ﻓﺮاروي ﺣﻮزه ﺻﻨﻌﺖ در اﺳﺘﺎن ﮐﺮدﺳﺘﺎن اﺳﺖ.

اسراري يادآور شد: دوﻟﺖ ﺻﻨﺪوق ذﺧﯿﺮه ارزي و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﯽ را راه اﻧﺪازي ﮐﺮده ﮐﻪ ﺻﻨﻌﺘﮑﺎران ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﯽ اﯾﻦ ﺻﻨﺪوق ﺑﺴﯿﺎري از ﻣﺸﮑﻼت ﭘﯿﺶ روي ﺧﻮد را ﺑﺮ ﻃﺮف ﮐﻨﻨﺪ.

وي گفت: طي سال گذشته 97 طرح صنعتي و توليدي استان كردستان براي استفاده از تسهيلات صندوق توسعه ملي معرفي شدند كه در مجموع براي آنها 58 ميليارد تومان اعتبار جذب شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان اظهار داشت: طي سال گذشته 15 واحد توليدي و صنعتي استان كردستان براي استفاده از اين ظرفيت معرفي شده اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سند ، رهبردی ، کردستان ، تدوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.