سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

آموزش سالانه 25 خلبان در باشگاه سبلان پرواز اردبیل/ ضرورت احداث باند خصوصی

مدیر آموزشگاه خلبانی سبلان پرواز گفت: آموزشگاه خلبانی و باشگاه سبلان پرواز سالانه می تواند 25 خلبان را آموزش دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کاپیتان وامق روزی طلب در بازدید از زمینهای پیشنهادی برای باند خصوصی این باشگاه تصریح کرد: این آموزشگاه با دریافت مجوز رسمی و قانونی از سازمان فنون هوایی کشور فعالیت خود در امر تربیت خلبان را در استان آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این مهم برای اولین بار در استان اردبیل اجرا می شود، اضافه کرد: با وجود اینکه در شمال غرب کشور باشگاه پرواز موجود است اما آموزش خلبانی در این منطقه برای اولین بار در استان اردبیل انجام می شود.

روزی طلب تاکید کرد: نزدیکترین آموزشگاه در رامسر و نمک آبرود قرار دارد که با استقبال گسترده ای از سوی اهالی و حتی گردشگران مواجه است.

وی با تاکید به تدارک یک هواپیمای دو نفره و یک هواپیمای چهار نفره برای آغاز به کار این باشگاه، ادامه داد: مهمترین مشکل راه اندازی تسهیلات و زمین مناسب برای احداث باند خصوصی است.

به گفته مدیر آموزشگاه خلبانی سبلان پرواز در حال حاضر زمینهای پیشنهادی برای احداث باند در شهرستان سرعین شیب نامناسب داشته و برای احداث باند کارایی ندارد.

وی خواستار توجه ویژه دستگاههای اجرایی از جمله محیط زیست و منابع طبیعی به این مهم شد و ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح و نوآوری آن ضروری است زمین مناسبی برای انجام پروازها در نظر گرفته شود.

روزی طلب تاکید کرد: در صورتی که زمین مناسب تخصیص یابد عملیات احداث باند خصوصی آغاز به کار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این باشگاه در نظر دارد علاوه بر آموزش خلبان زمینه پروازهای تفریحی را در استان فراهم کند.

مدیر آموزشگاه خلبانی سبلان پرواز تصریح کرد: در صورت احداث باند مناسب می توان زمینه پروازهای تفریحی در تعطیلات تابستانی را مهیا کرد./س

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، باند ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.