سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزایش 10درصدی سطح زيركشت گياهان دارويي در آذربايجان شرقي

رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته سطح زيركشت گياهان دارويي در اين استان ۱۰ درصد افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمديان با اشاره به اينكه آذربايجان شرقي از نظر سطح كشت نباتات علوفه اي رتبه نخست كشور را دارد، افزود: رتبه دوم توليد گياهان دارويي و صنعتي و رتبه چهارم توليد گل محمدي كشور در اختيار اين استان است.

وي از شناسايي ۳۲۰ گونه گياهان دارويي در مناطق مختلف اين استان خبرداد و گفت: با كشت برنامه ريزي شده و ايجاد صنايع تبديلي جانبي، آذربايجان شرقي به يكي از قطب هاي توليد و صادرات گياهان دارويي در كشور تبديل خواهد شد.

محمديان به تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ بين مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان، واحد استاني جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي و مجتمع آموزشي جهادكشاورزي استان در زمينه گياهان دارويي اشاره كرد و گفت: اين تفاهم‌نامه به منظور همكاري متقابل و استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود و توانايي علمي، پژوهشي و آموزشي استان امضا شده است.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون هفت مركز ازشركت فعال در عرصه گياهان دارويي كشور، در آذربايجان‌‌شرقي به توليد محصولات و گياهان دارويي، صنعتي و بهداشتي مشغول هستند، افزود: در زمينه صنعت گياهان دارويي فضا و بستر مطلوبي براي پيشرفت در قالب طرح هاي توسعه كشاورزي استان فراهم است و با برنامه‌ريزي صحيح مي توانيم سهم خود را در بازار جهاني گياهان دارويي افزايش دهيم. /س

برچسب ها: افزایش ، زیرکشت ، گیاهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.