سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تهیه طرح مرتع‌داری برای مراتع میاندوآب

رئیس اداره منابع طبیعی میاندوآب گفت: در بخش مراتع عمده مراتع شهرستان را ممیزی و تعیین ظرفیت کرده و اقدام به تهیه طرح مرتع‌داری شده است.

احمد خوش‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اداره منابع طبیعی میاندوآب در بخش مرتع عمده مراتع شهرستان را ممیزی و تعیین ظرفیت کرده و برای افراد ذیصلاح حق بهره‌برداری داده است.

وی تصریح کرد: در تعدادی از مراتع نیز اقدام به تهیه طرح مرتعداری برای انجام امورات احیایی و اصلاحی کرده‌ایم که در این خصوص مراتعی را که دارای طرح هستند هر سال بر اساس امتیازات پیش‌بینی شده اقدام به انجام فعالیت‌هایی از جمله بذرکاری و کپه کاری در آن می‌شود.

خوش‌نژاد افزود: در این طرح گیاهانی از جمله آگروپاریون و فوستیکا که از جمله گیاهان چند ساله و مقاوم به خشکی و آب و هوای خشک است که برای تهیه علوفه دامی و حفظ منابع طبیعی اقدام به کاشت و تقویت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: احداث آبشخور برای پراکنش دام در مرتع، مرمت چشمه و تبدیل دیمزارهای کم بازده برای تأمین و افزایش علوفه دام و کاهش فشار بر مرتع از جمله دیگر اقداماتی است که به دلیل اهمیت آنها باید اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد.

خوش‌نژاد گفت: بر اساس وظایف محوله و اعتبارات پیش‌بینی شده در حوزه‌هایی که مطالعه شده و دارای طرح هستند در دو بخش مکانیکی با احداث سازه‌های مختلف اعم از بتونی، گابیونی و خشکه چی و بیولوژیکی که در بالا دست سازه‌های مکانیکی صورت می‌گیرد اقدام به انجام فعالیت‌های احیایی و اصلاحی اعم از بذرکاری، کپه کاری و کوددهی برای مهار آبهای سطحی و تقویت آب‌های زیرزمینی و حفظ پوشش گیاهی و خاک می‌شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.