سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خبرداد:

افزايش 34 درصدي درگيري ها مرزي با اشرار/ شيب امنيت مرزها رو به افزايش است

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: شيب کنترل مرزها همچنان در حال افزايش است و در خردادماه به اوج خود رسيد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار احمد گراوند در نشست‌خبری پیش‌ازظهر روز شنبه خود با تبریک حماسه بیست و چهارم خردادماه، اظهارکرد: مرزبانی اقدامات خود پیرامون بحث انتخابات را از اول دی ماه سال گذشته به طور جدی با انجام اقدامات گسترده، آغاز و در این مدت 17 طرح انسداد را در مرزها اجرا کرد.

گراوند با بیان اینکه در 555 نقطه از مرز، مرزبانان مستقر شده‌اند، افزود: هر اندازه که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شدیم، شیب کنترل مرزها نیز بالاتر می‌رفت، تا این‌که این روند کنترلی در خرداد ماه به اوج خود رسید و در این اواخر نیز صد درصد شد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه سیستم‌های مختلف راداری در نوار مرزی راه‌اندازی شد، گفت: همچنین در این مدت 243 جلسه توجیهی نیز برگزار و واحدهای شناوری نیز با افزایش تعداد شناورها، فعال شد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مقداد در سطح مرزبانی، اظهارکرد: این قرارگاه با شش کمیته در مرزبانی استان‌ها فعال شد و در این باره نیز جلسات زیادی با بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و ... برگزار شد.

گراوند با اشاره به تشکیل هفت کمیته اطلاعات در این خصوص، خاطرنشان کرد: تعداد کمین‌ها و گشت‌زنی‌ها را نیز در مرزها افزایش دادیم و 15 هزار نیرو را نیز از سوی مرزبانی در اختیار فرماندهی انتظامی استان‌ها قرار دادیم.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه 8000 نیروی احتیاط نیز در شهرهای مرزی به کار گرفته شد، گفت: مابقی روند انسداد مرز نیز انجام شد.

وی همچنین در ادامه سخنانش از افزایش صد درصدی کشف طلا، ارز و تجهیزات دریافت از ماهواره در مرزها خبرداد و افزود: در این مدت کشف احشام، قاچاق لوازم آرایش و هلاکت اشرار به ترتیب 11، 42 و پنج درصد افزایش داشته است.

گراوند با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی در ایام انتخابات نداشتیم، خاطر نشان کرد: در این مدت آمار کشف مشروبات‌الکلی 11 درصد کاهش داشت که در حوزه موادمخدر، کشف سیگار و قاچاق سوخت نیز به ترتیب 29، چهار و 85 درصد کاهش داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا درباره برنامه‌های مرزبانی در سال 92 نیز خاطرنشان کرد: افزایش استفاده از سامانه‌های اپتیکی، افزایش سطح روابط بین‌الملل با کشورهای همسایه، تحت‌پوشش قراردادن خلاءهای مرزی و افزایش مشارکت مرزنشینان با بکارگیری مرزیاران افتخاری در مرزها از جمله برنامه‌های مرزبانی در سال‌جاری است.

به گفته وی، افزایش بیش از پیش توان عملیاتی در مرزها و آموزش نیروها و افزایش سطح سلامت آنان با طرح برنامه‌های آموزشی، ورزشی و ... نیز از دیگر برنامه‌های مرزبانی است.

گراوند درباره اقدامات دشمنان در ایام منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرزهای کشور نیز گفت: این‌طور نیست که بیگانگان تلاشی نکرده‌اند، بلکه تلاش‌های زیادی نیز از سوی آنان انجام شد، اما مرزبانان به آنان اجازه ورود ندادند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه درگیری‌هایی نیز در نقطه صفر مرزی با اشرار صورت گرفت، گفت: شمار این درگیری‌ها از ابتدای امسال تا پایان خردادماه 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از مخالفان و دشمنان نظام برنامه تحریم انتخابات را داشتند، گفت: حتی عده‌ای هم تهدید کرده بودند که اگر به پای صندوق رای بروید، با شما برخورد می‌کنیم که خوشبختانه موفق نشده‌اند.

گراوند درباره آمار کشفیات سلاح و دستگیری متجاوزان مرزی در مرزهای کشور طی سه ماهه امسال نیز خاطر نشان کرد: کشفیات سلاح 39 درصد و دستگیری متجاوزان مرزی 16 درصد کاهش داشته است.

برچسب ها: مرز ، درگیر ، انسداد ، گراوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.