سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اخلاص در مدیریت جهادی لازم اما کافی نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اخلاص در مدیریت جهادی لازم است اما کافی نیست بلکه مدیریت جهادی یک مدیریت چند ضلعی است که باید به همه ابعاد آن توجه کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسن رحیم پور ازغدی در همایش فرهنگ مدیریت جهادی که در محل مجتمع آیه های مشهد برگزار شد اظهار کرد: جوان های زیادی در کشورمان هستند که قصد آباد کردن محل زندگیشان در روستاها را دارند اما وقتی با بوروکراسی و مدیریت ناصحیح مواجه می شوند شکست می خورند.

وی با اشاره به اینکه ما در ساختن کشورمان سر یک دوراهی هستیم بیان کرد: برای ساختن کشور دربر سر یک دو راهی هستیم که البته هر دو راه اشتباه است و فقط یک مسیر وسط بین این دو راهی که همان فرهنگ درست جهادی است می تواند ما را از آسیب ها دور کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخی با پنهان شدن در پشت پسوند دینی و انقلاب و عدم توجه به مدیریت های عقلانی و برنامه ریزی شده فکر می کنند کارکردن برای دنیا یعنی فراموش کردن آخرت و دین و جدا شدن از تعهدات اسلامی و دینی که بر دوش هر مسلمانی است.

وی با بیان اینکه اخلاص در مدیریت جهادی لازم است اما کافی نیست یاد آور شد: مدیرت جهادی یک مدیریت چند ضلعی است که یک ضلعش معنویت و اخلاق یا اخلاق معنوی است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به ضلع دیگر مدیریت جهادی افزود: عدالت اجتماعی که به توزیع عادلانه فرصت ها برای همه جامعه می اندیشد نیز یکی از ابعاد مهم در مدیرت جهادی بشمار می آید.

وی مسئله عقلانیت ابزاری را نیز یکی از عوامل دخیل در مدیریت جهادی دانست و توضیح داد: نقطه اشتراک ما با تکنوکراسی و بوروکراسی در همین مسئله نهفته و ایرادی که ما به تکنوکرات ها می گیریم در واقع به دلیل استفاده از عقلانیت صرف و بدون اعتقاد است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به بحث مدیریت صحیح در جذب سرمایه اظهار کرد: سرمایه ترسو است و نباید از یک نیروی تولید کننده توقع داشته باشیم عملیات استشهادی انجام دهد و باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که وی ضمن سرمایه گذاری بتواند کار آفرینی کند و به سود مشروعش نیز دست یابد.

وی سپس با اشاره بر نقش قوانین درست و صحیح در مدیریت جهادی ابراز کرد: نباید در قانون گذاری به گونه ای عمل کنیم که در بازار کار ما بین کارگر و کارفرما یا کارگر کارمند و ارباب رجوع بازار سوءظن درست شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از سید حسن فیروزآبادی،پدر شهید حاج عباس مس چین،محسن انتظاری،محمد حسین فیاضی و علی اکبر عرفانی به عنوان پنچ چهره ماندگار جهادی استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.


برچسب ها: عضو ، شورای ، عالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.