سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی رسوایی اخیر دولت آمریکا ؛

قوانين و مجازات مربوط به افشاي اطلاعات محرمانه در آمريکا تشدید می شود

گزارش ها از تشديد قوانين و مجازات مربوط به افشاي اطلاعات محرمانه در آمريکا حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي آنتي وار، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از ابتکار عمل جديد در اين باره خبر داده است و خواستار اجراي برنامه اي با عنوان " برنامه تهديد داخلي " با هدف مخفي نگه داشتن اقدامات و عمليات سري از ديد مردم خبر داده است.
اين در حالي است که اوباما قبل از پيروزي در انتخابات قول داده بود به  مخفي کاري  دولت آمريکا در دوران رياست جمهوري جورج دبليو بوش پايان خواهد داد و فصل جديدي در شفافيت دولت خواهد گشود.
دولت اوباما در پي افشاي اطلاعاتي از سوي بردلي منينگ و اخيرا افشاي اطلاعاتي از سوي اسنودن درباره جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا از شهروندان اين کشور تصميم گرفته است در قبال افرادي که اقدام به افشاي چنين اطلاعاتي مي کنند قوانين سخت گيرانه تنبيهي اعمال کند.
بر اين اساس، برنامه تهديد داخلي از مديران سازمان ها مي خواهد افرادي را که  مظنون  به افشاي اطلاعات هستند به شدت مجازات کنند.
مقامات آمريکايي مي گويند افشاي اين اطلاعات به منزله  کمک به دشمنان آمريکا  تلقي مي شود.
تصميم باراک اوباما در مجازات افرادي که اقدام به افشاي اطلاعات مي کنند فراتر از بخش هاي محرمانه دولتي است و دولت آمريکا هم اکنون از نهادهاي اجتماعي و وزارت آموزش مي خواهد از اطلاعات محرمانه خود به دلايل امنيت ملي  به شدت محافظت کنند.








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.