سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از فرودگاه تا منزل با تاکسی های هوشمند؛

پیوستن 400 تاکسی هوشمند به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

400 تاکسی جدید در راستای هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران به سیستم GPS مجهز شدند و امکان پرداخت کرایه الکترونیک در آنها فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مهدی خانی مدیرعامل شرکت تاکسی بی سیم تهران با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی خدمات تاکسیرانی شهر تهران، گفت: در همین راستا 400 دستگاه خودروی شرکت تاکسی بی سیم به سیستم جی پی اس مجهز شده اند و امکان پرداخت الکترونیک، استفاده از رهیاب، کنترل لحظه ای موقعیت خودرو در شهر و استفاده از تاکسی اشتراکی فراهم شد.
 
مهدی خانی با بیان اینکه 150 دستگاه از تاکسی های این شرکت در حال حاضر در فرودگاه امام خمینی(ره) خدمات ارائه می دهند، گفت: در این تاکسی ها علاوه بر پرداخت از طریق کارت های شبکه ای ایران (شاپرک)، امکان پرداخت غیرریالی (کارتهای ویزا و مستر) در این تاکسی ها برای مسافران بین المللی نیز امکان پذیر است.
وی یکی دیگر از مزیت های راه اندازی سیستم مدیریت ناوگان تاکسی( GPS) را کنترل دقیقه ای و لحظه ای موقعیت تاکسی ها در شهر دانست و افزود: این سیستم به شهروندان و تاکسیرانان کمک می کند تا از طریق شناسایی مسیرهای کم ترافیک تر، سرویس رسانی  دقیق تر و منسجم تری را ارائه دهند.
 
به گفته وی، همچنین با راه اندازی سیستم جی پی اس در تاکسی ها امکان استفاده اشتراکی از تاکسی های این شرکت و سرویس تاکسی پول فراهم می شود. در سیستم تاکسی اشتراکی مسافران با مراجعه به سایت تاکسی پولwww.TBT.ir مقصد و مبدا مسیر خود را ثبت می کنند و در صورتی که مسافران دیگری در این مسیر وجود داشته باشند از یک خودرو استفاده کرده و هزینه بین مسافران تقسیم می شود. این سیستم برای مسافران صرفه اقتصادی زیادی دارد./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.