سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابرابری و تبعیض نژادی در سراسر آمریکا امری رایج است

سی ان ان در گفتگو با کارشناسان رویکرد نژادپرستانه دستگاه قضایی آمریکا را علیه سیاهپوستان بررسی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جفری توبین تحلیلگر ارشد حقوقی این شبکه گفت اینکه اجازه داده نشود فرد مجرمی برای اینکه سیاهپوست است درخواست تجدید نظر در حکم صادر شده بکند، خلاف قانون و نقض حقوق اساسی فرد است.

بویس واتکینز استاد دانشگاه و فعال سیاهپوست هم در این خصوص گفت به نظر من رفتارهای نژادپرستانه ای که گاهی در دستگاه قضایی آمریکا بویژه از طرف هیئت منصفه شاهدیم، ضربه بزرگی به اعتبار قضایی آمریکا می زند. اسناد و مدارک نشان می دهد نابرابری و تبعیض نژادی در سراسر آمریکا امری رایج است. بر اساس تحقیقات ما، دوره های حبس مردان سیاهپوست، به طور متوسط بیست و پنج درصد بیشتر از مردان سفید پوست است حتی در صورتی که هر دو نفر جرم یکسانی مرتکب شده باشند. بنابراین نژاد و رنگ پوست عاملی است که سالهای سال در دستگاه قضایی و قضاوتهای ما تاثیر داشته است.

جفری توبین هم گفت یکی از ایالتهایی که معمولا در آنجا احکام صادر شده درباره متهمان جنجال برانگیز می شود، ایالت تگزاس است زیرا این ایالت قانونی برای اعدام مجرمان دارد که در بسیاری از قوانین قضایی قابل قبول نیست و آن اعدام فرد بر اساس خطری است که فرد مجرم ممکن است در آینده داشته باشد. در شرایطی که اثبات جرم افراد بر اساس آنچه که در گذشته اتفاق افتاده هنوز بسیار دشوار است، بنابراین عقلانی نیست که فرد را بنابر پیش بینی خطری که ممکن است در آینده داشته باشد و اتفاق نیفتاده است، مجازات کنیم. در واقع در برخی از محاکمات، یک پزشک روانشناس حاضر می شود و در صورتی که او تشخیص دهد مجرم ممکن است در آینده مرتکب جرم خطرناکی شود، فرد ممکن است به مجازاتهای سنگین از جمله اعدام محکوم شود تا از وقوع جرم در آینده جلوگیری شود. به نظر من چنین رویه ای در محاکم قضایی کاملا غیرقانونی است.

بویس واتکینز هم گفت اگر به نظام قضایی در سراسر آمریکا بویژه در تگزاس نگاه کنید ، می بینید که وضع زندانها در آمریکا شکل جدیدی از برده داری است. وقتی به نابرابری و تبعیض نژادی بویژه در برنامه مبارزه با مواد مخدر نگاه می کنیم ، متوجه می شویم آمریکاییهای آفریقایی تبار بویژه سیاهپوستان را می توانیم جزء گونه های در خطر انقراض دسته بندی کنیم و علت آن مجموعه صنایع زندانهای آمریکاست که از زندانی کردن افراد سود می برند. این صنایع و هدف گیری آنها علیه سیاهپوستان باعث نابودی خانواده های بسیاری شده است. در این نظام معیوب بسیاری از کودکان بدون والدینشان بزرگ می شوند. به نظر من عمل به قوانینی که تبعیض آمیز و معیوب است تار و پود جامعه را از هم می پاشد. به نظر من وقتی ما راه حل هر مشکل و جرمی را حتی اگر بسیار کوچک باشد، زندان می دانیم ، آینده فرزندانمان را به خطر می اندازیم و در نتیجه زندان نمی تواند امنیت جامعه را تضمین کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.