سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: 200 میلیون نفر در جهان اکنون بیکار هستند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با روسای گروه مشورتی اقتصادی بی20 ، از افزایش روند بیکاری در جهان و افزایش بدهی های حاکمیتی شماری از کشورهای اقتصادی جهان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، رئیس جمهور روسیه  گفت «نگرانی رهبران جهان از روند کنونی قابل تامل است زیر درست است که روند رشد اقتصادی کند نشده است اما پیشرفتی هم ندارد و حالت بدون تغییری را ادامه می دهد. نشانه ها و شاخص های اقتصادی که واقعا دلگرم کننده باشد امروز در اقتصاد جهان وجود ندارد. این درحالی است که مخاطراتی که سر راه پیشرفت اقتصادی سبز می شود با توجه به افزایش بدهی های عمومی و حاکمیتی دولت ها و رشد اقتصادی که در سال گذشته از سه و دو دهم درصد فراتر نرفت بیشتر و بیشتر می شود.

به باور رئیس جمهور روسیه سال گذشته بعد از بحران مالی سال های 2008 و 2009 بدترین سال از نظر معیارهای اقتصادی بود. در این سال بدهی های حاکمیتی کشورهای صنعتی جهان به 109 و سه دهم درصد کل تولید ناخالص داخلی شان رسید و در کشورهای گروه هفت هم رقم همین شاخص به 125 درصد کل تولید ناخالص داخلی آنها رسید. به عبارت دیگر کل تولید ناخالص داخلی این کشورها در یک سال از کل بدهی هایشان کمتر است.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگر از سخنان خود به معضل بیکاری پرداخت و گفت آمار و ارقامی که درباره بیکاری در جهان منتشر می شود نگران کننده است . حدود 200 میلیون نفر در جهان اکنون بیکار هستند . حتی در برخی کشورهای جهان میزان بیکاری از 25 درصد کل جمعیت فعال آنها نیز فراتر رفته است. در بین جوانان میزان بیکاری به مراتب فراتر از ارقام اعلام شده است. حتی در برخی کشورها میزان بیکاری در بین جوانان به بیش از 60 درصد می رسدو این فاجعه آمیز است. میزان بیکاری در بین جوانان در پرتغال بیش از 40 درصد و در اسپانیا بیش از 56 درصد است. پوتین افزود ادامه این وضع برای اقتصاد و محافل اجتماعی و سیاسی خطرناک است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از دوره جدیدی از همکاری ها در زمینه نفت و گاز میان روسیه و کشورهای خارجی خبر داده است.پوتین گفت شرکت روس نفت مجموعه ای اسناد را با شرکت های بین المللی امضا کرده است.

پوتین گفت در میان این شرکت ها، اکسون موبیل، استات اویل و انی ایتالیا دیده می شود.  رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد قراردادی در زمینه مشارکت فنی با شرکت جنرال الکتریک آمریکا امضا شده است.پوتین گفت: در واقع دوره جدید همکاری با شرکای راهبردی ما آغاز شده است و ما همکاری بلند مدتی را در زمینه تولید و فن‌آوری آغاز خواهیم کرد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد با عفو عمومی کسانی که به علت ارتکاب جرائم اقتصادی زندانی شده اند تحت شرایطی موافق است.  پوتین امروز در همین خصوص از پارلمان روسیه خواست قبل از آنکه تعطیلات تابستان آغاز شود موضوع عفو عمومی مجرمین اقتصادی را بررسی کند.

طرح عفو عمومی مجرمین اقتصادی توسط انجمن تجار و بازرگانان روسیه و نمایندگان مجلس نمایندگان روسیه(دوما) تدوین شده است و پوتین نیز از آن حمایت می کند. پوتین در همین باره گفت من آماده ام این طرح را امضا و تصویب کنم و از مجلس دوما نیز می خواهم هرچه سریعتر آن را بررسی و تصویب کند.هنوز معلوم نیست آیا این عفو عمومی افرادی مثل میخائیل خودورکوفسکی ،غول نفتی سابق روسیه، را نیز شامل می شود یا خیر.


برچسب ها: بیکار ، پوتین ، روسیه ، اجلاس ، بدهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.