سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهپیمایی اسلامگرایان حامی مرسی در آستانه تظاهرات 30 ژوئن مخالفان

اسلامگرایان مصر روز جمعه در آستانه تظاهرات برنامه ریزی شده مخالفان که خواستار کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهور این کشور هستند، به نشانه قدرت تجمعی گسترده را برگزار کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اینگونه اقدامات تاکیدی بر اختلاف سیاسی روزافزون در مصر است که پرجمعیت ترین کشور عربی در جهان به شمار می رود.

دهها حزب مصر ازجمله حزب آزادی و عدالت وابسته به مرسی که شاخه سیاسی اخوان المسلمین به شمار می رود برگزاری این راهپیمایی را از مقابل مسجدی در شهر نصر در شرق قاهره خواستار شده بودند.

هدف از برپایی این راهپیمایی به نمایش گذاشتن حمایت از اسلامگرایان از مرسی در آستانه تظاهرات 30 ژوئن مخالفان است که خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام هستند . مرسی تنها یک سال است که قدرت را در مصر در دست دارد .

اسلامگرایان اعتراض ها علیه مرسی را محکوم کرده و آن را کودتا علیه دموکراسی نامیده اند . آنها همچنین مخالفان را به تلاش برای افشاندن بذر نفاق در مصر محکوم می کنند.

جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین گفت رئیس جمهور هایی که از طریق برگزاری انتخابات دموکراتیک انتخاب می شوند هرگز ازطریق تظاهرات کنار نخواهند رفت.

مخالفان مصر ابتدا برپایی برضد مرسی را همزمان با نخستین سالگرد روی کار آمدن وی خواستار شده بودند.

مرسی پس از طی یک دوره انتقال از حاکمیت تحت نظامیان و همچنین پس از سرنگون شدن حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر درپی قیام مردمی سال 2011 ، قدرت را در این کشور به دست گرفت .

مرسی به عنوان یکی از رهبران بلندپایه اخوان المسلمین پس از به دست گرفتن ریاست جمهوری مصر قول داد رئیس جمهور همه مصری ها باشد .

طرفداران مرسی تاکید دارند وی موسسات و نهادهایی را که چند دهها با فساد مالی روبرو بوده اند پاکسازی کرده است . آنها همچنین تظاهرات 30 ژوئن مخالفان مصر را "کودتا علیه دموکراسی" نامیده اند .


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.