سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فن آوری کلیدی برای توسعه کشاورزی ایرانی

توسعه فناوری در کشاورزی میتواند منجر به افزایش عملکرد محصولات شده و به تبع آن، درآمد کشاورزی، امنیت غذایی و تراز تجاری را بهبود ببخشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بخش کشاورزی به علت نقش گسترده­ای که در تامین امنیت غذایی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار، کاهش وابستگی به خارج و ارز آوری دارد ، از اهمیت زیادی برای تمامي جوامع برخوردار است.

**فن آوری در کشاورزی

یکی از مشکلات بخش کشاورزی ،  استفاده نکردن  از فناوری است برای همین منظور، استفاده از دانشی که مبتنی بر ابزارهاست بايد در کشاورزی ورود پیدا کند.

توسعه فناوری میتواند منجر به افزایش عملکرد محصولات شده و به تبع آن، درآمد کشاورزی، امنیت غذایی و تراز تجاری را بهبود ببخشد. از طرفی بایستی در نوع ورود فناوری به کشاورزی دقت کافی را مبذول داشت.

**مراحل ورود فن آوری به بخش کشاورزی

مناسب­ترین فناوری ها در رابطه با شرایط اقلیمی، جغرافیایی و اقتصادی هر منطقه شناسایی است، تحقیقات کشور در حوزه کشاورزی ، رفع مشكل در بخش خرده مالكي و آموزش و آمادگی لازم در گروههای هدف از جمله اين مراحل به شمار مي آيد .

**اولویت فن آوری با توسعه صنایع تکمیلی

توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی نیز باید در اولویت قرار گیرد. فرآوری محصولات کشاورزی، به خاطر ایجاد ارزش افزوده بالا و عدم فسادپذیری، نقش بسزایی در توسعه کشاورزی ایفا می­کنند. از همین رو در راستای ورود فناوری مناسب به این بخش، صنایع تکمیلی و تبدیلی نیز باید گسترش یابند.

برچسب ها: کشاورزی ، توسعه ، کلید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.