سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

قرآن رمز وحدت مذاهب اسلامی است

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان، ضمن بیان خاطراتی از دوران تبعید خود در چابهار و مهاباد، قرآن کریم را محور وحدت امت اسلام دانسته و با تاکید بر تحریف ناپذیری این کتاب آسمانی، گفتند: در قرآن مبالغه وجود ندارد و هر چه می گوید واقعیت و حقیقت است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ایشان تصریح کردند: قرآن حتی یک کلمه آن کم و زیاد نشده است و خداوند می فرماید: ما آن را نازل کردیم و حفظش می کنیم؛ کسی توانایی تحریف قرآن را ندارد و تغییری در قرآن انجام دهد.
وی با تاکید بر این که قرآن بهترین رمز وحدت مسلمین است، تصریح کردند: اصول دین، فروع دین، اخلاق، تاریخ انبیا همه و همه در قرآن است و امت اسلام باید حول این محور به فکر عزت و تعالی باشد.
ایشان اشتراکات امت اسلام را فراوان دانسته و با تاکید بر این که امور جزیی و فرعی نباید سبب اختلاف و کدورت شود، تاکیدکردند: ما فتوایی نوشتیم که هیچ کس حق ندارد به مقدسات اهل سنت اهانتی کند و برادران اهل سنت هم نباید به مقدسات شیعه اهانت نکند.
معظم له در ادامه فرمایشات خود با تجلیل از حماسه آفرینی ملت در انتخابات 24 خردادماه و هوشیاری آنان در برابر توطئه های دشمنان ابراز داشتند:‌ همه مردم اعم از شیعه و سنی در انتخابات شرکت کردند؛ در این انتخابات قطره خونی نریخت؛ این عنایات الهیه است که مردم ما بیدار هستند و با برگزاری باشکوه این انتخابات دشمن واقعا ناکام شد و تعجب کرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.