سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

ایجاد آمادگی برای ایستادگی برابر هجوم اطلاعات استکبار مهم ترین وظیفه وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان آموزش الكترونيكي به شهروندان و ايجاد آمادگي عمومي براي ايستادگي در مقابل هجوم اطلاعات هدفمند استكبار را مهم ترين وظيفه اين وزارتخانه عنوان و خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، اين آمادگي در كشور بايد به صد در صد برسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، در مراسمي با حضور نامي وزير ارتباطات، پيريايي استاندار قم، رئيس سازمان فناوري اطلاعات و جمعي از مقامات و مسولين، مركز داده (ديتا سنتر) استان قم افتتاح شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين مراسم با اشاره به ويژگي هاي بارز شهرهاي مذهبي همچون مكه و قم، از شهر مقدس قم به عنوان مركز نشر نور و معارف نوراني ياد كرد و گفت: مهم ترين رسالت وزارت ارتباطات، انتشار اين نور به جهان است.
دكتر نامي با اشاره به بحث مديريت جهاني اطلاعات گفت: امروز بستر ارتباطات، مهم ترين زمينه اي است كه استكبار تلاش مي كند تا با استفاده از تجهيزات و شبكه هاي مدرن ارتباطي، اراده خود را بر ملت ها تحميل كند.
وزير ارتباطات توسعه زيرساخت هاي فناوري اطلاعات در قم را رضايت بخش عنوان و تصريح كرد: خوشبختانه استان قم در زمينه ضريب استفاده از تلفن ثابت، همراه، اينترنت و ديگر امكانات فناوري در جايگاه مناسبي قرار دارد اما تلاش ما اين است كه اين وضعيت را بهبود و به سطح مطلوب و ايده آل آن برسانيم.
پیریایی استاندار قم هم با اشاره به اهميت حياتي اطلاعات در دنياي امروزي، راه اندازي مركز داده هاي اطلاعاتي را از نيازهاي مهم و پيش درآمدي براي هموار ساختن مسير توسعه آينده استان ذكر كرد و گفت: تكميل و گسترش مركز و زير ساخت هاي فناوري اطلاعات در قم به عنوان خواسته اصلي استان بوده و انتظار داريم به جد مورد توجه مسولان عالي وزارت قرار گيرد.
استاندار قم با بيان اين كه توسعه قم در همه زمينه ها، نيازمند اطلاعات و گسترش امكانات و تجهيزات ارتباطاتي است، تهيه آمايش سرزمين و ديگر اسناد بالادستي را از جمله اين زمينه ها عنوان و خاطرنشان كرد: در بحث تدوين سند آمايش سرزمين و استفاده درست از فضا و انسان، اطلاعات بستري است كه به عنوان يك اولويت به آن نگاه مي كنيم.
پيريايي با اشاره به اين كه قم از جمله استان هاي پيشتاز كشور در بحث فناوري اطلاعات محسوب مي شود، گفت: قم چهارمين استان كشور است كه امروز صاحب مركز ديتا سنتر مي شود و اين مساله نشانگر ظرفيت هاي ويژه استان در اين زمينه است.
در پايان اين مراسم استاندارقم و وزير ارتباطات، با اهداي لوحي، از مديران استانداري و دست اندركاران اين طرح تقدير كردند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.