سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوراي امنيت خواستار توقف خشونت ها در ليبي شد

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی درباره خشونت های اخیر در لیبی ، بر لزوم توقف خشونت ها در این کشور تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ; شورای امنیت در بیانیه ای که شامگاه پنجشنبه منتشر شد ، در مورد اقدامات خشونت آمیز اخیر در شهر بنغازی که به از دست رفتن جان چندین تن منجر شده است ، به شدت ابراز نگرانی کرد و از همه مردم لیبی اعم از نظامی و غیرنظامی خواست متحد شوند.شورای امنیت همچنین از همه مردم لیبی خواست با احترام به قانونمداری ، در فرایند سیاسی آشتی و اصلاح قانون اساسی به شیوه ای مسالمت آمیز و جامع متعهد شوند.

این بیانیه در حالی منتشر شد که دو روز قبل ، طارق متری ، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی در نشستی در شورای امنیت ، گزارشی در مورد شرایط کنونی این کشور ارائه داد.دو هفته پیش در درگیری تظاهرکنندگان و گروههای شبه نظامی در بنغازی دست کم 11 تن کشته و دهها تن نیز زخمی شدند.

شنبه گذشته نیز شش سرباز در درگیری های بنغازی کشته شدند.از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی ، مقامات لیبی برای حفظ امنیت و نظم اجتماعی ، به علت کمبود نیروهای نظامی و پلیس ، از این شبه نظامیان کمک می گیرند.این تظاهرکنندگان خواستار انحلال گروههای شبه نظامی برخاسته از انقلاب مردمی علیه معمر قذافی هستند که اکنون کم و بیش به نیروهای امنیتی لیبی پیوسته اند.

برچسب ها: امنیت ، توقف ، خشونت ، لیبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.