سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اغار بکار همايش بين المللي اقتصادي سن پترزبورگ

همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با انتقاد تند پوتین از اقتصاد غرب کار خود را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ امسال در شرایطی کار خود را آغاز می کند که جهان سرمایه داری و رقبای اصلی روسیه یعنی غربیها همچنان با بحران مالی جهانی بشدت دست گریبان هستند. 

در نخستین روز این همایش ولادیمیر پوتین در نشست خود با نمایندگان کشورهای گروه بیست ، سیاستهای اقتصادی دولتهای بزرگ سرمایه داری بخصوص اروپاییان را بشدت بباد انتقاد گرفت و انها را مسبب اصلی ادامه بحران اقتصادی در اروپا دانست. 

پوتین گفت «اقتصاد اتحادیه اروپا در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته است. در این منطقه چیزی بدتراز آن نیست که کشور های ضعیف تر ناچارند به اقتصاد کشور های قوی تر تمکین کنند .کشورهای ضعیف تر اروپایی بطور مستقل خودشان می توانند اقتصاد خودشان را ترمیم کنند، در حالی که این استقلال از آنها توسط دولتهای بزرگ سرمایه داری اروپا گرفته شده است» . 

این همایش همچنین بستر مناسبی را فراهم می کند تا کشور های مستقل بتوانند نیاز ها و توانایی های مالی ، بازرگانی و تجاری خود را بدون دخالت قدرتهای بزرگ بیان کنند. می توان گفت که همایش بزرگ اقتصادی سن پترزبورگ عرصه تقابل سیاست های کلان قطب های اقتصادی جدید مانند روسیه و کشور های در حال توسعه از یک سو و اقتصاد سرمایه داری سنتی غربی از سوی دیگر است . در این همایش پیش بینی می شود قراردادهایی به ارزش دوازده میلیارد دلار بین طرف روسی و دیگر شرکاء منعقد شود .

برچسب ها: همایش ، اقتصادی ، پترزبورگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.