سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دليل پرحرفي زنان كشف شد

يكي از مسائلي كه همواره جامعه با آن روبرو بوده تفاوت ميان زنان و مردان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،از ديرباز زنان متهم بر پرگوئي بوده‌اند اما اينكه واقعا اين مسئله چه مقدار در آنان صادق است مسئله‌اي است كه امروزه روانشناسي و علمي مورد بررسي قرار گرفته و به نتايج مهمي دست يافته‌اند.
روانشناسان در مورد بروز تفاوت زن و مرد هر دو عامل محيط و وراثت را سهيم مي‌دانند اما جامعه شناسان با روانشناسان اختلاف نظر فاحشي دارند آنان معتقدند كه تفاوت‌هاي زن و مرد معلول تفاوت رفتاري است كه جامعه در مورد آنان پيش مي‌گيرد و معتقدند كه دو جنس در اساس با هم هيچ تفاوتي ندارند بلكه اجتماع موجب مي‌شود كه آنها گرايش‌هاي متفاوت پيدا كنند.
ويژگي‌هاي ساخت و عملكرد اعضا و دستگاه‌هاي بدن دختران و پسران متفاوت است اين تفاوت‌ها طوري است كه پسران را براي زندگي فعال و پرجنب و جوش و دختران را براي زندگي آرام آماده مي‌كند.
محققان معتقدند آن قسمت از مغز كه براي صحبت كردن مورد استفاده قرار مي‌گيرد در زنان نسبت به مردان 20 تا 30 درصد وسيع‌تر است شايد همين موضوع سبب مي‌شود كه زنان در امتحانات بلاغت شفاهي حافظه شفاهي و برخي مهارت‌هاي حركتي ظريف بهتر عمل كنند اما امروزه به اثبات رسيده توانايي كلامي بالاي زنان به دليل فعاليت بيش‌تر نيمكره چپ مغز در آنان است و شايد يكي از عواملي كه سبب پرگوئي زنان نسبت به مردان شده همين امر باشد در هر صورت شايد اين امر برچسبي بود كه به حقيقت پيوست.
در مطالعات ديگري كه با استفاده از فن راديوگرافي و mir صورت گرفت مشخص شد كه مردان تنها از سمت چپ مغز خود جهت حل مسال زبان شناسي استفاده مي‌كنند در حالي كه زنان از هر دو نيمكره مغز سود مي‌برند توانايي زنان در استفاده همزمان از هر دو نيمكره مغز آنان را قادر مي‌سازد كه به هنگام صحبت كردن به مركز عاطفي نيز دسترسي پيدا كنند و در ارتباطات عاطفي موفق‌تر عمل نمايند.
گفتني است هر چند كه پرگوئي زنان امري بديهي است و مصداق مناسبي جهت اين مثل است كه چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است اما نكته مهمي كه مي‌توان به آن اشاره شد به دليل فعاليت بيشتر نيمكره چپ زنان است كه آنان را از لحاظ كلامي برتر ساخته و در واقع به نوعي مي‌توان اين امر را در زنان يك استعداد دانست به يك عيب و شايد بتوان اين نكته را كه خانم‌ها مشاوران آموزگاران و پرستاران موفق و خوبي هستند بتوان به اين موضوع نسبت داد./ف
گزارش از سهيلا بابا رشاني

برچسب ها: حرف ، زنان ، مردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.