سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش جرائم جنسی در میان مقامات انگلیسی

نویسنده انگلیسی تاکید کرد باید با جرائم جنسی مقامات و چهره های مطرح انگلیسی با جدیت مقابله شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ; معاون رئیس مجلس عوام انگلیس به اتهام فساد دستگیر شد. نایگل ایوانز که از اعضای حزب محافظه کار پارلمان انگلیس است به تجاوز به عنف متهم است. طرح این پرونده باعث شده است بار دیگر توجه افکار عمومی انگلیس به تخلفات جنسی گسترده مقامات این کشور جلب شود. نایگل ایوانز درپارلمان انگلیس نفوذ و قدرت بسیار زیادی دارد و در همسو و متحد کردن اعضای پارلمان این کشور نقش بسزایی ایفا می کرد. اما حالا او خودش با اتهامات تجاوز به عنف و آزار و اذیت جنسی مواجه است. البته اتهامات دیگری هم علیه ایوانز مطرح است.

جاناتان فرایر نویسنده و سیاستمدار انگلیسی در این خصوص گفت: اتهاماتی که علیه نایگل ایوانز مطرح است متنوع است. او به کتک کاری و تجاوز به عنف متهم است. اتهامات مطرح علیه ایوانز جدی است. در گذشته نیز اتهاماتی درباره سوء استفاده جنسی علیه مقامات انگلیسی مطرح بود که این اتهامات جدی گرفته نشده بود و برای پیگرد قضائی افراد مشهوری که در این مسائل انگشت اتهام به سمت آنها نشانه رفته بود گامی برداشته نشده بود.

جرائمی که نایگل ایوانز مرتکب شده در فاصله سالهای2003 تا 2013 است. البته ایوانز همه اتهامات را رد کرده است. ناظران سیاسی می گویند نباید این اتهامات را به مسائل سیاسی و حزبی گره زد بلکه باید برای رسیدگی جدی به آنها اقدام کرد. 

فرایر در ادامه افزود: بی تردید افشای چنین جرائمی ازجانب مقامات انگلیسی، تاثیر فزاینده ای بر جامعه و نگاه افکار عمومی می گذارد. فضای سیاسی جامعه بیمار است. اینکه سیاستمداران انگلیسی بخواهند با افرادی ارتباط برقرار کنند و گاه این ارتباطها به ازدواج و روابط دیگر منجر شود مسئله ای شناخته شده است.

در ماههای اخیر چند پرونده مربوط به جرائم جنسی چهره های مشهور در انگلیس مطرح شده است. فعالان انگلیسی می گویند باید پلیس این کشور، این پرونده ها را با جدیت دنبال کند و به این مسئله توجه نداشته باشد که افراد متهم تا چه اندازه قدرتمند یا صاحب موقعیت اجتماعی هستند. تحقیقات درباره اتهامات نایگل ایوانز ادامه دارد و فعالان انگلیسی امیدوارند رسیدگی به این پرونده سریع باشد و قربانیان این پرونده ها هرچه سریعتر به عدالت برسند. البته مجلس عوام انگلیس امیدوار است بتواند با آسودگی خاطر در این شرایط حساس زمانی، از این پرونده عبور کند که برای نهاد قانونگذاری انگلیس گران تمام می شود. 

برچسب ها: جرائم ، جنسی ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.