سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه صنایع تبدیلی، راهکار اشتغال زنان روستایی

گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی توسط زنان روستایی یک حرکت تولیدی وسیع، همه جانبه و مکمل فعالیت های کشاورزی است .

زهره صمیعی کارشناس اقتصاد روستایی درگفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی توسط زنان روستایی یک حرکت تولیدی وسیع، همه جانبه و مکمل فعالیت های کشاورزی است .

وی ادامه داد :این صنایع تأثیر بسزایی در افزایش درآمد و ارتقای جایگاه و نقش زنان روستایی دارد.

این کارشناس با بیان اهمیت صنایع تبدیلی در اقتصاد روستایی گفت :صنایع تبدیلی در تکمیل فرآیند تولید محصولات کشاورزی و آماده سازی این محصولات تا عرضه به بازار فروش و مصرف نقش مهمی ایفا می کند .این صنایع به تکنولوژی ساده وماشین آلات سبکی نیازدارد که به آسانی میتوان آنها را در مناطق روستایی ایجاد کرد.

صمیعی تآکید کرد :صنایع تبدیلی نیاز امروز اقتصاد روستایی است چرا که بخش سنتی کشاورزی زمانی به رشد و توسعه واقعی می رسد که همزمان با رشد تکنولوژی در دیگر بخش های اقتصادی، از تکنولوژی نو بهره بگیرد و ارتباط تنگاتنگی با سایر بخش ها داشته باشد.

وی ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را عمده ترین مزیت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و گفت: از آنجا که اکثر زنان روستایی تامین امنیت غذایی را در خانواده بر عهده داشته و صنایع تبدیلی محصولات خام را به مواد غذایی فرآوری شده و قابل مصرف تبدیل می کنند، بنابر این ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی سبب ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و همچنین کاهش ضایعات محصولات کشاورزی شده است.

صمیعی در پایان گفت: با احداث و توسعه صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزی روستا برای تکمیل زنجیره تولید به این صنایع منتقل و با حفظ خواص محصولات کشاورزی، کیفیت محصول افزایش وکالاهایی متنوع از بخش کشاورزی به دست می آید که ارزش افزوده بالاتری دارند.
برچسب ها: اشتغال ، راهکار ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.