سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام حجامت بايد توسط پزشك متخصص صورت بگيرد

افرادي كه براساس روايات در روز حزيران (سي ام خرداد ماه) قصد انجام حجامت را دارند بايد توسط پزشك متخصص و با انجام آزمايش‌هاي لازم اقدام به اين عمل كنند.

منصور صالحي، متخصص طب سنتي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در مورد سنت انجام حجامت در روز سي‌ام خرداد ماه يا همان روز حزيران گفت: براساس نظريه قدما به دليل تاثير كواكب و كهكشان‌ها بر روي زمين غلبه خون بر بدن بيشتر مي‌شود، بنابراين در تاريخ سي‌ام خرداد ماه تا ششم تير ماه بهترين زمان براي انجام حجامت خواهد بود. 

وي با بيان اينكه انجام حجامت در طب اسلامي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است، افزود: در احاديث و روايات بر انجام حجامت تاكيد فراوان شده و ابن سينا نيز در كتاب "قانون در طب" به تاثير مثبت آن اشاره نموده است چرا كه اين اقدام موجب جريان خون در موضع مورد نظر مي‌شود. 

صالحي با تاكيد بر ضرورت اطمينان از سلامت بدن فردي كه درخواست انجام حجامت دارد يادآور شد: فردي كه تمايل دارد كه حجامت انجام دهد بايد قبل از از اين اقدام آزمايش‌هاي لازم را انجام داده تا به كم خوني مبتلا نباشد و از فشار خون مناسبي نيز برخوردار باشد. 

همچنين فرد متقاضي حجامت بايد به پزشك متخصص مراجعه كند كه اين اقدام را در شرايط استريل و با در نظر گرفتن شرايط جسماني بيمار انجام دهد. 

وي تصريح كرد: انجام حجامت براي افرادي كه داراي غلظت خون و يا ميگرن هستند مفيد خواهد بود./ح
برچسب ها: حجامت ، غلظت خون ، طب سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.