سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکيد مجدد شورای عالی صلح افغانستان بر "شرایط برحق" خود براي گفتگوهاي صلح

افغانستان تأکيد کرد که حذف عنوان "امارت اسلامی" و پایین آوردن پرچم طالبان از دفتر جدید این گروه در قطر برای ایجاد زمینه گفتگوهای صلح کافی نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد کابل از اعلامیه گروه طالبان در مورد گشایش دفتر این گروه در دوحه، پایتخت قطر، خرسند نیست و برای شرکت در گفتگوهای صلح "شرایط برحق" خود را دارد.

محمد اسماعیل قاسمیار یک عضو شورای عالی صلح افغانستان گفت که طالبان هنگام گشایش دفتر قطر گفتند که در کنار روند سیاسی و مصاحله فعالیت های نظامی خود را ادامه خواهند داد. 

او گفت که این مساله برای دولت افغانستان قابل قبول نیست.

قاسمیار گفت: "فلسفه وجودی دفتر قطر برای مذاکرات صلح است نه اینکه با استفاده از این دفتر و امکاناتی که برای شان فراهم شده آنها (طالبان) شعار جنگ بدهند."

این عضو شورای عالی صلح گفت "این وضعیت که طالبان هم از دفتر دوحه و از کمک های کشور قطر استفاده کنند و آمریکا هم از آن پشتیبانی کند و در پهلوی آن گروه طالبان کودکان افغان، افراد بیگناه و زن و مرد را به خاک و خون بکشانند و انتحار و انفجار کنند" برای دولت افغانستان پذیرفتنی نیست.

قاسمیار افزود که حضور طالبان در دفتر قطر و اظهاراتی که طالبان هنگام کلیک گشایش این دفتر مطرح کردند "مظاهر حکومت و نمایندگی یک حکومت" را تداعی کرده است.

گروه طالبان اخیرا در یک اعلامیه خبری گفته بودند که حاضرند در دفتری که در قطر می‌گشایند در مذاکرات صلح شرکت کنند. نمایندگان طالبان همزمان با گشایش دفتر خود در قطر در یک نشست خبری گفتند که در کنار راه حل های سیاسی از جنگ هم دست نمی‌کشند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.