سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بهره برداری از شش پروژه زیربنایی بخش کشاورزی درشهرستان هریس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس گفت: شش پروژه زیربنایی بخش کشاورزی شامل طرح های پرورش گاوشیری، آبیاری بارانی، مرمت قنات واحداث کانال دراین شهرستان افتتاح وبه بهره برداری رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اسدی در آیین بهره برداری از این پروژه ها، با اشاره به اینکه افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی، درآمد حاصل از کاهش هزینه های استفاده بهینه از آب و افزایش فرصت شغلی برای افراد بومی جهت توسعه بیشتر سطوح زراعی در بخش کشاورزی از مهمترین مزایای توسعه آبیاری بارانی بشمار می آیدگفت: باتوسعه سیستم های نوین آبیاری، ضمن مصرف بهینه آب شاهد کاهش قابل توجه هزینه های تولیدخواهیم بود.

وی با تاکید به اینکه در طول این هفته، سه پروژه آبیاری بارانی در این شهرستان به بهره برداری رسیده است، افزود: با افتتاح این پروژه ها، 39 هکتار از اراضی زراعی سرای و شهر زرنق تحت پوشش آبیاری بارانی قرارگرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس با اشاره به اینکه بهره برداری از پرورش گاوشیری 90 راسی در شهر زرنق، مرمت قنات به طول 260 متر در هریس و همچنین احداث کانال بطول1300متر در بخش سرای از دیگرپروژه های بهره برداری شده در طول این هفته در سطح شهرستان بوده است،گفت: برای به بهره برداری رسیدن این طرح ها، 11میلیارد و یکصد و 65 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه گردیده است.

اسدی با بیان اینکه 75 درصد از اراضی شهرستان هریس، معادل 48 هزار هکتار بصورت دیم زیرکشت قرار می گیرد گفت: توسعه آبیاری تحت فشار در این شهرستان در ایجاد مدیریت بهینه بر منابع تولید بسیار موثر است/س

برچسب ها: بخش ، کشاورزی ، پروژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.