سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

ارتباطی که سبب سرطان میشود

در حال حاضر در جهان حدود 9/1 ميليارد نفر از تلفن همراه استفاده مي‌کنند و اين آمار در آمريکا فقط به 220 ميليون نفر مي‌رسد. تصورش را بکنيد ما در چه دنيايي از امواج تلفن‌هاي همراه زندگي مي‌کنيم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، اتصال گوشي‌هاي تلفن همراه به شبكه اپراتور دليل دريافت سيگنال‌هاي ارتباطي‌اند که ارسال و دريافت اين سيگنال‌ها از طريق امواج و تشعشعات راديويي صورت مي‌گيرد این امواج داراي ميدان الكتريكي و مغناطيسي هستند.

اکثر موبایل ها در گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می کنند و سلولهای بدن انسان در گستره 10 تا 1000 هرتز، گستره امواج الکترومغناطیس موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم پوشانی دارد و باعث ایجاد اختلال در بدن می شود. گوشي‌هاي موبايل به اندازه‌اي همه‌گير شده‌اند كه حتي كمترين احتمال مضر بودن آن را بايد با جديت تمام بررسي كرد.

اوايل پيدايش اين فناوري، دانشمندان به علت غيريونيزه بودن اين امواج براين عقيده بودند ضرري براي سلامت ندارد، اما تشعشعات يونيزه، مانند امواج اشعه ايكس و امواج هسته‌اي براي سلامت مضر هستند.

هنوز مدركي پيدا نشده که ارتباط مستقيمي بین امواج مضر گوشي‌هاي تلفن همراه با سرطان را اثبات كند،اما محققان تأثيرات اين امواج را بربدن مضرمیدانند،زیرا تاثير قرار گرفتن در معرض امواج الكترومغناطيسي آن هم درزمان طولاني، مدت‌ها بعد مشهود مي‌شود.

فاصله یک آنتن مخابراتی ( BTS ) با انسان باید حداقل 50 تا 60 متر باشد،حتی اگر فاصله شما با تلفن همراه 30 سانتی متر باشد، حدود 400 هزار Pw/M2 امواج الکترومغناطیس در هر لحظه با بدنتان اصابت می کند . هنگام حرکت در مکان هایی که سیگنال موبایل متغیر است ، گوشی موبایل سعی در بدست آوردن سیگنال بیشتر می کند و امواج بیشتر و قوی تری از خود ساطع می کند.

میدان های اکترومغناطیسی که در گستره فرکانس بدن هستند ، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن و سرعت گسترش تومرها می شوند .
یکی ازمشکلات خطرناک امواج موبایل برای بدن جنین است که بافت خوب و کاملی ندارد ,امواج موبایل کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین را به همراه دارد . سلول های مغز اطفال شکل ، ساختارو دیواره محکمی نداردو میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند که باعث اختلالات عصبی میشود.

مکان هایی که پوشش سیگنال کم است امواج گوشی بیشتر می شود و در مقابل مکان هایی که نزدیک آنتن مخابرات ( BTS ) می باشد و پوشش خوب است ، امواج ساطع شده از طرف آنتن برای بدن بسیار خطرناک است.

خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند.

خانم های باردار باید حداقل 2 متر با موبایل فاصله داشته باشند.

هنگام ارسال MMS یا پیام تصویری ، خطر امواج 1000 برابر بیشتر است .

استفاده از هندزفری ( Hands Free ) نمی تواند درصد امواج را کاهش دهد. زیرا مانند یک آنتن عمل می کند.

پاره شدن رشته های DNA و احتمال ابتلا به سرطان ، ناراحتی قلبی ، فشار خون ، رشد تومرهای مغزی ، سر درد ، آلزایمر ، پارکینسون و ...

علی جاسب، مخترع پارچه ی ضد نفوذ امواج الکترومغناطیسی موبایل ، 58 درصد امواج موبایل‌ را برای کودکان و نوجوانان مضر دانست و افزود: در برخی کشورهای اروپایی استفاده از موبایل‌ در فضاهایی که افراد زیادی تجمع کرده‌اند، مانند اتوبوس، صحیح نمی‌دانند، زیرا امواج موبایل تنها به شخص استفاده کننده آسیب نمی‌رساند، بلکه نسبت به میزان فرکانسش افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی درباره ی اطلاع رسانی نکردن درباره ی مضرات گوش های همراه گفت: این قضیه درست مثل جریان سیگار است. وقتی که کمپانی فیلیپ موریس میلیاردها دلار درآمد از فروش سیگار داشت، اجازه نمی‌داد دانشمندان در این مورد نظر بدهند.

هم اکنون فروش موبایل‌ها در دنیا از پُر درآمدترین کارهاست و حتی بسیاری از مراکز آن‌ها دولتی هستند و کسی دوست ندارد از میزان سودش کاسته شود. پس با وجود آگاهی از مضرات آن، هیچ اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. آن‌ها میلیاردها دلار برای راه‌اندازی آنتن‌های BTS خرج کرده‌اند و می‌خواهند سودش را ببرند. اگر بخواهند سیستم‌هایشان را تغییر دهند، باید تریلیون‌ها دلار هزینه کنند. پس راه پر سود برای آن‌ها عدم اطلاع مردم از زیان‌های موبایل است. گفته می‌شود كه در ایران اگر در روی خانه‌ای آنتن‌های BTS را نسب کنند به آن‌ها ماهیانه پول می‌دهند؟! این پول‌ها هیچ گاه جای آن زیان‌ها را نمی‌گیرد و باید تاكید كنم خانه‌هاباید حداقل 50 تا 60 متر از BTSها دور باشند تا امواج به آنها كمتر ضرر بزند.

بعد از تذکرات بسیار دانشمندان در دنیا در این مورد، در سازمان ملل بخشی به نام ICNRIP تأسیس شد که کارش فقط تحقیقات و کنترل میزان امواج الکترومغناطیسی مضر برای انسان و طبیعت است.

در کشورهای اتریش، آلمان و سوییس دانشمندان از دولت خواسته‌اند که به گونه‌ای قانون‌گذاری کند که کمترین میزان زیان به افراد برسد واز نصب آنتن‌های BTS در نزدیکی مهد کودک‌ها، بیمارستان‌ها یا مکان‌های تفریحی که بیشتر کودکان در آن‌ها رفت و آمد دارند جلوگیری کنند. در نروژ هم آزمایش جالبی انجام شد که نشان داد استفاده از موبایل برای بچه‌ها باعث خستگی، کم خوابی و کم اشتهایی می‌شود./س

برچسب ها: تلفن ، همراه ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.