سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

مصرف بالای سم در محصولات کشاورزی مازندران

در حال حاضر میزان مصرف سم در محصولات کشاورزی مازندران پنج برابر میانگین کشوری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : باید زمینه‌ای ایجاد شود تا کاهش مصرف سم در محصولات کشاروزی در برنامه کاری قرار گیرد که در حال حاضر با مطرح شدن میزان بالای مصرف سم در کارگروه سلامت مازندران شاهد کاهش مصرف سم در برخی محصولات کشاروزی در مازندران بودیم که این مقدار هم مورد تایید نیست.

صالحی فر با اشاره به بررسی‌های انجام شده مصرف سم در تولید خیار، توت فرنگی، کدو و بادمجان افزود : پس از مشاهده باقی مانده سم در این محصولات ترغیب شدیم که برای کاهش مصرف سم در این محصولات فکر اساسی و ماندگار در مازندران انجام شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه کاهش مصرف سم در محصولات کشاورزی به طور دائم در استان پیگیری شود نیاز به برنامه جامع و مدت‌دار بود که دانشگاه علوم پزشکی با همکاری جهاد کشاورزی و محققان این بخش برنامه تدوین سند راهبردی را در دستور کار قرار داد.

صالحی‌فر گفت : یکی از اقداماتی که قرار است پیگیری شود پیشنهاد ایجاد مرکز تحقیقاتی در سه نقطه استان مازندارن برای پایش میزان سم مصرفی در محصولات تولیدی استان مازندران است که امسال مرکز پایش سموم در مرکز استان مازندران و در سال‌های آینده نیز در غرب و شرق مازندارن راه‌اندازی شود./س


برچسب ها: میزان ، سم ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.