سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

كارخانه سيمان دهلران تيرماه به بهره برداري مي رسد

معاون برنامه ريزي استاندار ايلام از بهره برداري كارخانه سيمان شهرستان مرزي دهلران در تيرماه سال جاري خبر داد.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  حشمت الله عسگري در بازديد از اين طرح صنعتي اظهار كرد: بر اساس گزارش هاي مدير داخلي كارخانه خط پاياني اين طرح تكميل و كار توليد بزودي آغاز مي شود.
وي اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح را حدود يك هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال اعلام و افزود: اين طرح قرار بود سال گذشته افتتاح شود اما بنا به دلايلي به بهره برداري نرسيد.
معاون استاندار ايلام يادآور شد: با پيگيري هاي به عمل آمده و رفع مشكلات اين طرح اكنون آماده راه اندازي است.
عسگري ادامه داد: موقعيت جغرافيايي كارخانه سيمان دهلران به  گونه ايي است كه علاوه بر استقرار در استان هاي در حال توسعه و پرمصرف، دسترسي آن به ساير نقاط كشور و همچنين ورود به بازارهاي صادراتي با استفاده از مزيت ¬ هاي نزديكي به مرزهاي آبي و خشكي به آساني امكان پذير است.
وي تاكيد كرد: بدون ترديد احداث كارخانه سيمان دهلران تحول ريشه اي در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان ايلام ايجاد كرده و آينده ايي روشن را براي توسعه شهرستان دهلران نويد مي  دهد.
معاون برنامه ريزي استاندار ايلام بيان كرد: با بهره برداري كامل از اين كارخانه زمينه اشتغال ۴۰۰ نفر به شكل مستقيم و سه هزار و ۵۰۰ نفر به شكل غير مستقيم فراهم مي شود.
عسگري اضافه كرد: كارخانه سيمان دهلران با ظرفيت چهار هزار تن در روز در زميني به گستره ۵۰ هكتار در كيلومتر ۱۲ شهر دهلران در استان ايلام واقع شده است.
وي گفت: تجهيزات اصلي خط توليد اين كارخانه از هشت شركت سازنده برجسته اروپايي خريداري و بخش ساخت داخل نيز از سوي شش سازنده داخلي انجام شده و كليه تجهيزات و ماشين آلات در حال نصب است.
شهرستان دهلران در ۲۲۸ كيلومتري جنوب ايلام واقع است. /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.