سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بولتون مدعی شد : روحانی غرب را تحقیر کرده است

جان بولتون ، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در سخنانی مدعي شد : روحانی در دوران مذاکرات هسته ای خود با کشورهای غربی ، آنها را تحقير کرد و به تمسخر گرفت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ وی در مطلبی که در پايگاه اينترنتی شبکه خبري صهيونيستي  فاکس نیوز منتشر شده است اعلام کرد " حسن روحانی" در زمان مذاکرات هسته ای با کشورهای غربی نهایت تلاش خود را برای حفظ منافع ملت ایران انجام می داد .
"بولتون" که گويي از انتخاب "حسن روحاني" بعنوان رئيس جمهور ايران بسيار خشمگين است مي گويد:  رئیس‌جمهور منتخب ایرانیان کسي است که سالهاست خود را وقف انقلاب کرده و 16 سال عهده دار رياست شوراي امنيت ملي و مذاکره کننده ارشد ايران طي سالهاي 2003 تا 2005 بوده است و در اين  دوران یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در اجرای این راهبرد برای خرید زمان و کسب مشروعیت برای برنامه هسته‌ای ایران داشته است.
 وي از استقبال طرف‌های غربی از جمله کاخ سفید و اتحادیه اروپا از برگزیده شدن حسن روحانی به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.
بولتون گفت ايران از دوران مذاکرات روحاني با غرب، براي پيشرفت برنامه هسته اي خود و مرتفع کردن مشکلات علمي و فناوري غني سازي اورانيوم نهايت استفاده را کرد.
وی با انتقاد  از " روحانی" مدعي شد : رییس جمهور منتخب ایران در دوران مذاکرات هسته ای خود غرب را تحقیر کرده و به تمسخر گرفته است.
بولتون در ادامه افزود: با تداوم مذاکرات در دوران " حسن روحانی" ، ایران توانست زیرساخت های هسته ای خود را بسازد در حالیکه غرب از افزایش توانمندی های ایران غافل بود .
بولتون در پايان با در جمله اي سراسر پر از خشم آورد:"روحانی در دوران حضورش بعنوان مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران ، غرب را فریب داد، مسخره کرد و تحقیر کرد، در حالي که برنامه هسته اي ايران همچنان در حال پيشرفت بود. دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم او پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری نیز همین کار را خواهد کرد."


برچسب ها: بولتون ، روحانی ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.