سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط پژوهشگران کشورمان ساخته شد:

یکی از غنی ترین کودهای حیوانی شناخته شده در دنیا

یکی از غنی ترین کودهای حیوانی شناخته شده در دنیا توسط پژوهشگران پارک علم و فناوری یزد ساخته شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران  ؛ طرح vermi compost تغذیه کرم های قرمز حلقوی بارانی موسوم به eisenia foetida از مواد آلی با فشار گیاهای یا حیوانی شامل پسماندهای آشپزخانه، کشاورزی و دامی بوده و محصول این فرآیند کود آلی بوده است که یکی از غنی ترین کودهای شناخته شده در دنیا است.
 
بنابراین گزارش: از لحاظ ظاهری ، ورمی کمپوست توده ای اسفنجی دانه دانه، سیاه رنگ و بدون بوی نامطلوبی است ورمی کمپوست ترکیب از تحولات کرم همراه درصدی از مواد آلی غذایی بستر و لانه کرمهای از بین رفته است.
 
براساس این گزارش: از جمله مزایای این کود می توان به سبک بودن و قابلیت بالای جذب و نگهداری آب و مواد غذایی، فراهم سازی شرایط مناسب برای رشد گیاه و گسترش ریشه گیاه در خاک، عادی بودن از علفهای هرز، حاوی میکروارگانیسهای هوازی مفید مانند  از تو باکتریها، بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با سایر کودهای آلی، دارا بودن عناصر میکرو مانند ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی، مس و منگز دارا بودن مواد محرکه رشد گیاهی تقلید ویتامین ها به ویژه ویتامین 12b فرآوری آسان و سریع تراز بیوکمپوست از جمله مزایای این کود است. /ع2
 

برچسب ها: کود ، دامی ، پژوهشگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.