سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ و هنر درقاب دولت دهم؛

انتشاربالغ از 7۰۰میلیون نسخه کتاب در چهارساله گذشته دولت دهم

انتشار بیش از ۷۰۰ میلیون نسخه کتاب،‌ انتشار ۲۴۲ هزار و ۹۶۴ عنوان کتاب،‌افزوده شدن ۳۷۶ انتشاراتی جدید به واحدهای نشر سراسر کشورازدستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار ساله گذشته دولت دهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ایرنا، براساس آمار و اسناد مکتوب ارابه شده عملکرد و دستاوردهای چهارساله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشانگر رشد و پویایی این بخش در حوزه فرهنگی بوِیژه در عرصه نشر و چاپ کتاب و توزیع آن است.  
همچنین‌ افزوده شدن ۳۷۶ انتشاراتی جدید به واحدهای نشر سراسر کشور،‌کمک به نشر بیش از ۳۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان،‌ نشر بیش از ۱۷۵ میلیون و ۷۹۰ هزار نسخه کتاب دینی، ‌تخصیص ۴۱۸ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال اعتبار حمایتی به صورت کارت الکترونیکی یا بن ارزشی خرید،‌ صدور بیش از ۱۱۱ مجوز برای برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها،‌ مراسم‌ها و مجامع فرهنگی،‌ اهدای ۳۴ هزار و ۹۷۰ عنوان کتاب به شمارگان ۱۶میلیون و ۹۵۹ هزار و ۹۳۵ جلد به کتابخانه‌های عمومی کشور از جمله دیگر دستاوردهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است.  
همچنین صدور ۱۲۹۲ معرفی‌نامه برای صندوق حمایت از نویسندگان،‌هنرمندان و روزنامه‌نگاران، صدور بیش از ۶۹۵ هزار و ۳۵۸ کارت الکترونیکی به مبلغ ۱۶۱ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۲۶ ریال برای اصحاب قلم،‌ برگزاری ۹۲۴ نشست و کارگاه در زمینه‌های گوناگون فرهنگی و هنری‌، افزایش ۶ هزار و ۱۶۷ نفری تعداد مولفان،‌ تخصیص بیش از دو هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال حمایت مالی از کتاب و کتابخوانی،‌افزایش بیش از ۴۰ درصدی انتشار کتاب جدید،‌رشد ۴۹ درصدی شمارگان کتاب گروه سنی کودک و نوجوان، افزایش ۳۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع در قالب ۱۱۸۲ غرفه جدید به مساحت کل نمایشگاه‌های استانی کتاب،‌ حضور ۸۸۵۱ ناشر داخلی و ۵۶۸۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب طی چهار سال،‌ از دیگر دستاوردهای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول چهار سال گذشته بوده است.  
 
** چاپ بیش از ۲۴۰ عنوان کتاب در قالب متون کهن در مرکز پژوهشی میراث مکتوب
 
مرکز پژوهشی میراث مکتوب در بخش حوزه وزارتی بیش از ۲۴۰ عنوان کتاب در قالب متون کهن به چاپ رسانده است.  
میراث مکتوب در این سال ها با اهدای جوایز و تقدیر از محققان مولفان در جشنواره های مختلف از این امر حمایت کرده است.  
جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال دانشجویی، پایان نامه سال دانشجویی جهاد دانشگاهی، حامیان نسخ خطی، نقد کتاب، کتاب فصل، جشنواره بین المللی فارابی و جشنواره بین المللی شعر فجر از رویدادها و جوایز اختصاص یافته به این حوزه به شمار می رود.  
نشر مکتوب مرکزی برای نشر کتاب، پ‍ژوهش و برگزاری همایش های مربوط به فرهنگ ایرانی و اسلامی و احیا و انتشار مهمترین آثار مکتوب فرهنگ و تمدن اسلامی، ایرانی محسوب می شود.  
همایش نسخه های خطی و متون و همایش میراث علمی، فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی از نشست ها و همایش های شاخص نشر مکتوب است.  
از دستاوردهای مرکز پژوهشی میراث مکتوب می توان به معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، تصحیح چاپ و نشر، بیش از ۲۴۰ عنوان کتاب در قالب متون کهن ایرانی، بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در زمینه بازنویسی متون کهن و بیش از ۱۰۰ شماره نشریه تخصصی ویژه نقد کتاب اشاره کرد.
برچسب ها: کتاب ، انتشارات ، نسخه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.