سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت پیوند تولید "سرامیک" مرغوب با رشته "صادرات"

یک تولیدکننده کاشی و سرامیک گفت: میزان تولید سرامیک در کشور، مازاد نیاز داخل است و توسعه این صنعت به افزایش صادرات نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي  باشگاه خبرنگاران، عباس سمیعی امروز در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک اظهار داشت: سالانه 450 میلیون متر مربع سرامیک در کشور تولید می شود در حالیکه نیاز داخلی به این محصول 340 میلیون متر مربع است.

وی ادامه داد: این مازاد تولید باید به سایر کشورهای دنیا صادر شود و در غیر اینصورت به تولید داخل صدمه خواهد زد و زمینه ساز کاهش کیفی محصولات می شود.

سمیعی با اشاره به اهمیت تولید صادرات محور کاشی و سرامیک در برندسازی گفت: بین 144 تولید کننده کاشی و سرامیک نزدیک به 10 شرکت تولیدی کاشی وسرامیک محصول با کیفیت تولید می کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط متاسفانه شرکت های تولید کننده محصول غیر کیفی اقدام به صادرات محصول ارزان به کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان نموده اند و این امر سبب شده برند ملی کشور صدمه بیند و ایران سهم  بازار جهانی را به دلیل کیفیت نامناسب کالا از دست داده است.

رییس هیات مدیره شرکت البرز در خصوص برندسازی کالاهای با کیفیت این محصول در کشور افزود: سازمان استاندار باید مانع از تولید محصولات بی کیفیت شده و از صادرات این کالاها ممانعت بعمل آورده و با ایجاد فرصت و تسهیلات به شرکت های تولید کننده کالای مرغوب به عنوان تشویق در برند سازی کاشی و سرامیک تولیدکنندگان را در افزایش سهم صادرات در بازار جهانی، حمایت کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.