سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام روابط عمومی فدراسیون فوتبال به خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی

در ستایش نمایش غرور آمیز وحدت ملی

روابط عمومی فدراسیون فوتبال، پس از صعود غرور آفرین تیم ملی فوتبال ایران، پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، متن این پیام به شرح زیر است:


چند روز پس از تجلی حماسه سیاسی، تجلی فروغ حضور یک ملت، می‌دانستیم باز حماسه‌ ای پیش‌روست، و کار ناتمامی مانده است که باید تمام شود. تقدیر ایران اسلامی به حماسه‌ها آکنده است. ما تاریخ حماسه‌ایم، سرگذشت حماسه. از همین بود که در خلق حماسه سیاسی و بازی درخشان مردمان این سرزمین در سرنوشت خویش تردیدی نداشتیم. فوتبال اما اندکی تفاوت داشت. هرچند، فوتبال، هنر ناب اراده سیاسی یک ملت نیست، و به اعتبار سرگذشتش، هنر تعلیق و تاخیر است، اما از این تعلیق و تاخیر انگاری هرگز جدا نیست. حماسه‌ ای با همه‌ بیم و امیدهایش، با همه خنده‌‌ها و گریه‌هایش، با همه تشویش‌ها و تعلیق‌هایش، که آن را هم می‌توان در معنای «حضور» ناب خلاصه کرد...

حالا ما چنان چه در سرنوشت خویش «حاضر»یم، در جام جهانی فوتبال هم «حاضر» خواهیم بود و به یاد خواهیم آورد که، از ملبورن تا اولسان، راهی باشکوه در خط افق حماسه را از کجا تا به کجا، و با چه مرارتی، پیموده‌ایم. پس از سپیده‌دمان حماسه سیاسی، حالا دیگر می‌دانیم که تقدیری شکوه‌مند نهفته بود در آن تاخیر مرسومی که حضور فوتبال ما را در سرنوشت خویش تا نخستین ساعات غروب حماسی بندر اولسان به تعویق انداخته بود.

باری، قرار بود ستارگان ما حماسه کامل ملت خویش را، چند روز بعد، نه تکمیل، که «تکرار» کنند. قرار بود آن‌ها شادی‌های یک ملت را تکثیر کنند. این است راز طراوت تکرار و فوتبال، این‌گونه واقعیت‌های زندگی مردمان را با رویاهایشان پیوند می‌زند. حالا واقعیت و رویای ما یکی شده است. «ما» جام سرنوشت خویش را، چونان همیشه، باوقار به دست داریم، و «ما» در جام جهانی هم شکوه‌مندانه حاضریم. «ما» حماسه سیاسی را آفریدیم و پاسخ دشمنان را برساختیم، و «ما» به جای کین‌توزی با مربی رقیب، خیال‌های خام او را نقش بر آب کردیم.

«ما» یعنی: مردمان‌مان، ستار‌گانمان، مربیانمان، رسانه‌هایمان، مدیرانمان...و حتی منتقدانمان...

«ما» همه با هم و هم‌دلی‌هایمان و همراهی‌هایمان و شکیبایی‌های‌مان... این نمایش غرورآمیز وحدت ملی بود!
برچسب ها: فوتبال ، پیام ، فدراسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.