سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد صادرات کالا و خدمات دانش بنیان در چند سال اخیر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در سال 91 علی رغم تحریم های دشمنان 900 میلیون دلار صادرات کالا و خدمات دانش بنیان داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته 8/1 دهم درصدی رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر سلطان خواه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ارتقای توانمندی های فناورانه و تجاری سازی فناوری های بومی و حمایت از شرکت های دانش بنیان با بیان این مطلب افزود: در سال 1384 صادرات کالا و خدمات دانش بنیان رقم 161 میلیون بود که این میزان در سال 91 علی رغم تحریم های دشمنان به 900 میلیون دلار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با تلاش متخصصان و فناوران در زمینه های مختلف دانش بنیان شاهد افزایش صادرات کالا و خدمات دانش بنیان در کشور خواهیم بود، ادامه داد: نگاه ما نگاه منحصر به بازار درون و داخل کشور نیست، بلکه نگاه ما به بازارهای منطقه ای و بین الملی است؛ چرا که اگر بخواهیم ماندگار شویم می بایست در بازارهای منطقه ای و بین الملی حضور داشته باشیم.

دکتر سلطان خواه لازمه دستیابی به حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال راهی به جز توسعه شرکت های دانش بنیان نداریم، چرا که از این طریق می توانیم متخصصان را جذب کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه به واسطه پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه بازار توافق نامه هایی صورت گرفته است، اظهارداشت: طراحی و مدیریت طرح کلان فناوری و نوآوری، کمک به توسعه و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، حمایت از بومی سازی در دانش، طراحی برای تضمین ایجاد بازار مناسب برای شرکتهای دانش بنیان از مفاد توفق نامه امروز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با دانشگاه تهران است. /ح

برچسب ها: صادرات ، دانش بنیان ، وام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.