سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوشیدنی های فصل گرما

آشامیدنی ها بخش مهمی از مواد غذایی مورد نیاز روزانه ما را تشکیل می دهند.

سارا الهی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان گلستان در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: آشامیدنی ها از خواص ویژه ای برخوردار بوده و تأثیر خاصی بر روی سیستم بدن می گذارند. همانگونه که انتخاب یک نوشیدنی به جا و مغذی، تأثیر مطلوبی در بهبود سلامت شخص دارد، عدم توجه در انتخاب آن زیان های فراوانی را در بر خواهد داشت. انتخاب آشامیدنی، باید با نوع آب و هوا تناسب داشته باشد.
 
وي افزود: در فصل تابستان به دلیل تعرق زیاد توصیه ها برای نوشیدن مایعات وخصوصاً آب در این فصل بیشتر از سایر فصل ها می باشد.آب ودوغ کم نمک از نوشیدنی های مناسب فصل گرماست و همچنین نوشیدن چای کمرنگ ،آب میوه طبیعی تهیه شده در منزل، ماءالشعیر، دوغ های خانگی بدون گاز و حتی آب گوجه فرنگی، آب هندوانه وآب هویج تهیه شده در منزل به علت میزان قند پایین برای رفع عطش در فصل تابستان مناسب است.
 
الهی تصريح کرد: کودکان و نوجوانان به علت تحرک و فعالیت جسمانی زیاد و متعاقب آن تعریق بالا نیاز به مایعات بیشتری دارند.افراد بالای 55 سال نیز دیرتر از زمان واقعی که بدنشان به آب نیاز دارد احساس تشنگی می کنند و رغبت زیادی به مصرف آب و مایعات از خودشان نشان نمی دهند بنابراین بایستی برای جلو گیری از بروز گرما زدگی روزانه حداقل به میزان 8 تا 10 لیوان آب سالم یا مایعاتی مثل دوغ کم نمک ،چای کمرنگ و آب میوه طبیعی استفاده کنند.
 
وی افزود : زنان باردار وشیرده هم روزانه به میزان 8 تا 10 لیوان آب سالم برای افزایش سوخت و ساخت بدن خود نیاز دارند، هر چند نوشیدن عرقیات گیاهی سودمند است ، اما بهترین نوشیدنی آب ساده است.
 
نکته: نوشابه ‌های گازدار به لحاظ ایجاد سوء هاضمه و مشكلات گوارشی بدترین نوشیدنی در فصل گرما است.
برچسب ها: گرما ، نوشیدنی ، نوشابه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.