سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته جوان:

20 اردوگاه کمیته امداد میزبان 90 هزار مددجو تا پایان سال

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعزام 90 هزار نفر از خانواده های تحت پوشش این به 20 اردوگاه آماده سراسری کشور از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

اکبر میرشکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به رشد 20 درصدی افراد اعزام شده به اردوهای سال جاری نسبت به سال گذشته گفت:اعتبارات نسبت به سال گذشته 10.2 درصد افزایش داشته است که در بخش خدمات تربیتی اردوها و کانون ها بیش از 50 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

وی در خصوص اهداف برنامه های اوقات فراغت جوانان تحت حمایت این نهاد بیان داشت: برنامه هی اوقات فراغت با هدف تعمیق باورهای دینی و اعتقادی ، آموزش و اصلاح سبک زندگی خانواده های تحت حمایت و آموز و مهارت های زندگی و فنی و حرفه ای و ایجاد نشاط و شادابی و پویایی در نوجوانان و جوانان مورد حمایت با محوریت خانواده در دو بخش اردوها و برگزاری کانون های فرهنگی دائم و موقت در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از اعزام 90 هزار نفر از خانواده های تحت حمایت تا پایان امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 27 هزار و 980 نفر دانش آموز، 12 هزار و 460 نفر نیز در قالب اردوگاه های خانوادگی و 3 هزار و 240 نفر تحت عنوان اردوهای دانشجویی اعزام خواهند شد.

میرشکار به برگزاری سومین دوره اردوهای خانوادگی در 7 اردوگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دومین سال برگزاری اردوهای ویژه ایتام با هدف اجرایی کردن پیوست فرهنگی اکرام در سه منطقه کشور از جمله اردوگاه الزهرا کرج، شهید آوینی قشم و امام علی (ع) یزد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: 3 هزار و 300 نفر از مربیان شناسایی شده و همکاری بیش از 500 نفر کادر مجرب از نیروهای آموزش و پرورش در برنامه های تابستانی این همزمان با هفته جوان بهره مند شوند.

** اعزام 5 هزار و 700 نفر از مددجویان به اردوهای مشهد مقدس

همچنین میرشکار در ادامه از اعزام 5 هزار و 700 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوی مشهد مقدس خبر داد و افزود: با جذب کمک های مردمی و مساعدت خیران در سال گذشته 26 هزار و 500 نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد که تا کنون به مشهد اعزام نشده بودند میهمان بارگاه ملکوتی امام هشتم شدند.

وی بیان داشت: امید است با کمک خیرین و نیکوکاران افراد تحت حمایت بیشتری را که تا کنون توفیق زیارت امام رضا را نداشتند اعزام شوند.

** 22 هزار عضو فعال در کانون های فرهنگی دائم

در ادامه میرشکار از عضویت فعال 22 هزار نفر در کانون های دائم خبر داد و گفت: این افراد از 150 ساعت آموزش در زمینه مسائل اعتقادی ، فنی و حرفه ای و ورزش و هنری و متناسب با نیاز آن ها بهره مند می شود.

وی محوریت این برنامه ها را بهره مندی از مفاهیم قرآنی در جهت اصلاح سبک زندگی خانواده ها دانست و اظهار داشت: کانون های فرهنگی این نهاد به عنوان ایستگاه های توانمندی برای افراد تحت حمایت با نگاه خانواده محوری محسوب می شود.

وی افزود: در تابستان امسال 120 هزار متون آموزشی ویژه با عنوان سبک زندگی موفق دینی طراحی، تدوین و چاپ شد ه است تا دانش آموزان با حضور در کانون های دائم و موقت این نهاد از این متون بهره مند شوند.

وی با اشاره به 602 کانون فصلی این نهاد که با همکاری آموزش و پرورش در مناطق دور افتاده و فاقد امکانات آموزشی برپا می شوند گفت: دانش آموزان تحت حمایت که در روستاها هستند از برنامه های این کانون ها بهره مند می شوند.

میرشکار در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره های قرآنی هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاه های حجمی و تصویری با موضع سبک زندگی، با حضور 3 هزار نفر از نوجوانان و جوانان در پایان برنامه های  تابستانی امسال در هفته پایانی شهریور ماه امسال برگزار می شود./ل

برچسب ها: اردوگاه ، هفته جوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.