سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

صادرات 25 درصد تولیدات پالایشگاه نفت لاوان

25 درصد تولیدات پالایشگاه نفت لاوان به کشورهای عربی صادر می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: نفت کوره و بخشی از گاز مایع، محموله های صادراتی این پالایشگاه را تشکیل می دهد.

دادور افزود: 75 درصد تولیدات این پالایشگاه نیز مصرف داخلی دارد.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح بهبود فرآیند شرکت پالایش نفت لاوان ، تولید بنزین از یک میلیون و 80 هزار لیتر به2میلیون و 800 هزار لیتر در روز، نفت گاز از یک میلیون و 700 هزار لیتر به چهار میلیون لیتر در روز و گاز مایع از 30 تن به 100 تن در روز افزایش می یابد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: با اجرای این طرح ، تولید فرآورده های سبک با ارزش شامل گاز مایع، بنزین ، سوخت جت و نفت گاز افزایش و تولید فرآورده سنگین نفت کوره و آلاینده های زیست محیطی کاهش می یابد.
دادور افزود : با استفاده از20 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی ، ظرفیت پالایش نفت خام از 30 هزار به 60 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت .
وی تصریح کرد: تولید فرآورده های نفتی مطابق با استانداردهای روز جهانی یورو چهار ، بهینه سازی مصرف انرژی، فراهم شدن زمینه اشتغال ، ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات داخلی از دستاوردهای اجرای این طرح است.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان میزان سرمایه گذاری در این طرح را 80 میلیون یورو عنوان کرد و گفت: همه مراحل این طرح به دست متخصصان داخلی اجرا شد./س

برچسب ها: صاردات ، پالایشگاه ، لاوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.