به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، بر اساس اعلام اتحاديه شرکتهاي خودروسازي فرانسه، فروش خودرو در فرانسه بيش از 10 درصد كاهش داشته است.
به دنبال اجراي طرحهاي رياضت اقتصادي در کشورهاي اروپايي از جمله كشور فرانسه براي مبارزه با کسري بودجه که بر رشد اقتصادي اين کشور و به تبع آن بر قدرت خريد مردم و بازار فروش خودرو تاثير منفي شديدي گذاشته است، فروش خودروهاي نو در فرانسه کاهش يافت.
بر اساس اين گزارش، شرکتهاي "اپل" و "داسيا" بيشترين کاهش را از نظر فروش در ماه مه در فرانسه داشتند.
فروش شرکت اپل و داسيا به ترتيب در ماه مه در فرانسه 32 و 24 درصد کاهش يافت. "جنرال موتورز" نيز اين ماه در فرانسه با کاهش فروش مواجه شد. اين در حالي است كه سفارش خريد خودرو به شرکت هاي "پژو" و "سيتروئن" نيز به ترتيب 2 و 7 درصد کاهش يافت.
در پي بحران فروش خودرو در بازار فرانسه، نمايندگيهاي مجاز فروش خودرو به ترفندهاي مختلفي براي جذب مشتري روي آوردهاند.
يکي از نمايندگيهاي مجاز در ازاي خريد يک دستگاه خودرو، خودروي دسته دوم ديگري را به قيمت يک يورو به مشتري واگذار ميکند تا شايد با اين ترفند بتوانند بازار نامساعد را كمي بهبود بخشند.
انتهاي پيام/