سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام آنژیوپلاستی عروق کرونر از طریق شریان رادیال

برای نخستین بار، آنژیوپلاستی از طریق شریان رادیال توسط دکتر رجبی مقدم در بخش آنژیوگرافی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به انجام این عمل بر روی بیماری 38 ساله مبتلا به سکته قلبی گفت: آنژیوپلاستی عروق کرونر از طریق شریان رادیال (مچ دست) دارای مزایای زیادی نسبت به روش فمورال (کشاله ران) است و علاوه بر کاهش خطرات، باعث کاهش هزینه های بیمارستانی می شود.

دکتر حسن رجبی مقدم، کاهش میزان خون ریزی و لخته شدن، امکان ترخیص سریع تر بیمار، عدم  نیاز به استراحت مطلق بیمار و کاهش خطر عوارض قلبی عروقی را از مزایای این روش برشمرد.

فلوشیپ فوق تخصصی آنژیوپلاستی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به استفاده از  این روش در کشورهای پیشرفته افزود: انجام آن در این مرکز دانشگاهی یک نقطه قوت محسوب می شود.

دکتر رجبی مقدم اظهار امیدواری کرد: در صورت تکمیل تجهیزات و ملزومات در بخش آنژیوگرافی، این مرکز آمادگی انجام آنژیوپلاستی عروق پریفرال، گردنی مغزی (کاروتید) و شریان های اندامی و ترمیم سوراخ های قلبی و آنوریسم های آئورت به روش غیر جراحی را دارد. /ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.