سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

طرح الگویی کشت نخیلات با آبیاری تحت فشار در آبادان بهره برداری شد

طرح الگویی کشت نخیلات با استفاده از آبیاری تحت فشار درآیینی روزسه شنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در روستای شلهه حاج حسین آبادان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان در حاشیه آیین احداث مزرعه الگویی کشت پاجوش افزود: این پروژه در راستای توسعه کاشت نخیلات در منطقه احداث و درآن یک هزار اصله پاجوش نخل خرما در 12 هکتار زمین کاشته شد.

مهندس ˈ رضا پلنگ زاˈ گفت: این مزرعه در دو مرحله در ماههای دی و بهمن ماه کار بسترسازی برای کاشت پاجوش نخل بر طبق اصول فنی انجام گرفت.

وی اظهار داشت: مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: 36 میلیون ریال اعتبار برای زیر سازی کاشت پاجوش در این مزرعه از محل یارانه توسعه ویژه نخیلات شهرستان هزینه شده است.

مهندس پلنگ زا افزود: بمنظور حمایت از کشاورزان برای توسعه کشت نخیلات 61 میلیون و 250 هزار ریال از محل اعتبارات یاد شده برای کاشت پاجوش به کشاورزان نیز پرداخت شد.

وی اظهار داشت: 10 هکتار زمین با سهم آورده بهره بردار و آبیاری قطره ای احداث شد که حدود 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

پلنگ زا گفت: بستر سازی 19 هکتار برای کاشت یکهزار و 750 اصله پاجوش نخل دیگر با اعتباری افزون بر 57 میلیون ریال از محل توسعه ویژه نخیلات شهرستان از دیگر فعالیتهای این مدیریت برای توسعه نخیلات در آبادان است./س

برچسب ها: الگو ، نخیلات ، آبیاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.