سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی ساخت سد گلورد

تا کنون100 درصد عملیات خاک برداری ،75 درصد عملیات سنگریزی و 56 درصد عملیات تزریق و حفاری سد گلورد انجام شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران طهماسبی در جمع مدیران صنعت آب و برق مازندران افزود: از دو میلیون و 250 هزار متر مکعب بدنه سد تاکنون یک میلیون و 750 هزار متر مکعب آن انجام شد .

وی با اشاره به نقش سد گلورد در تامین آب زراعی دشت نکا و بهشهر گفت: از 25 هزار هکتار اراضی تحت پوشش این سد حدود 15 هزار هکتار دیم می باشد که با تبدیل اراضی دیم به آبی سالانه محصولات زراعی به ارزش بیش از 50 میلیارد تومان تولید خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان مشخصات فنی سد گلورد از جمله ارتفاع 110 متری سد گلورد تصریح کرد :این سد که قرار بود به صورت خاکی با هسته رسی اجرا شود شرکت آب منطقه ای مازندران به جهت تسریع در ساخت آن با توجه به شرایط اقلیمی منطقه آن را به صورت سنگریزه با رویه پوشش بتنی به صورت طرح و ساخت اجرا کرده که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم با اتمام بدنه سد ، آبگیری آن را انجام دهیم .

طهماسبی با اعلام اینکه حجم کل مخزن سد گلورد در تراز نرمال 115 میلیون متر مکعب است افزود: از این رقم 110 میلیون متر مکعب آن مفید خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 100 درصد عملیات خاک برداری ،75 درصد عملیات سنگریزی و 56 درصد عملیات تزریق و حفاری انجام شد که در مجموع این طرح حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه سد گلورد در 41 کیلومتری جنوب شهرستان نکا بر روی رودخانه نکا رود در حال اجرا است گفت: با بهره برداری از این سد ضمن کنترل سیلاب مخرب منطقه ،آب مورد نیاز 51 روستای منطقه در سطح 25 هزار هکتار تامین می شود./س

برچسب ها: سد ، گلورد ، عملیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.