سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب برد ايران مقابل کره جنوبي در رسانه‌هاي خارجي/

رسانه‌هاي خارجي درباره صعود مقتدرانه ايران چه گفتند؟

پيروزي شيرين ايران در برابر کره جنوبي در ديدارهاي مسابقات انتخابي جام جهاني 2014 برزيل و راهيابي کشورمان به جام جهاني، در رسانه‌هاي بين المللي بازتاب گسترده اي داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، فرانس 24 گزارش داد: پيروزي مهم تيم فوتبال ايران در برابر کره جنوبي، يادآور پيروزي اين تيم در برابر تيم فوتبال آمريکا در سال 1998 در فرانسه بود.

تيم هاي ايران و کره جنوبي در چارچوب مسابقات انتخابي جام جهاني فوتبال در برزيل در آسيا رو در روي يکديگر قرار گرفتند. ايران با نتيجه يک بر صفر بر رقيب خود غلبه کرد.

ايران در اين بازي پيروز شد. اين پيروزي يادآور پپروزي تيم فوتبال ايران در برابر تيم آمريکا در سال 1998 در فرانسه بود. 

خبرگزاري رويترز هم در گزارشي با عنوان "ايران در بهشت" نوشت: ايران با اين پيروزي به جام جهاني راه يافت. بعد از اين پيروزي مردم ايران به خيابانها آمده و اين "پيروزي ملي" را جشن گرفتند.

شبكه خبري سي ان ان آمريكا در گزارشي از ديدار تيم هاي فوتبال كشورمان وكره جنوبي درمسابقات انتخابي جام جهاني عنوان كرد: كره جنوبي بليت جام جهاني 2014 برزيل را تقديم ايران كرد.

ايران با نتيجه يك بر صفر ميزبان خود كره جنوبي را شكست داد وجواز حضور در جام جهاني را به دست آورد.

سي ان ان افزود: تيم فوتبال ايران با گل دقيقه 60 رضا قوچان نژاد مهاجم ايراني تيم كره جنوبي را در شهر اولسان شكست داد و با 16 امتياز و با اقتدار در صدر گروه نخست مسابقات انتخابي جام جهاني برزيل در قاره آسيا قرار گرفت.

شبکه سي بي اس آمريکا هم به پيروزي ايران و صدرنشيني او در گروه خود اشاره کرد.

روزنامه آمريکايي يو اس تودي نوشت: ايران با يک ضدحمله به موقع و با يک پيروزي به يادماندني جاي خود را در ميان تيم هاي جام جهاني 2014 برزيل رزرو کرد.

شبکه "ان دي تي وي" در بازتاب اين پيروزي بزرگ گزارش داد: ايران به همراه کره و استراليا به ژاپن که پيشتر بليط جام جهاني را رزرو کرده بود،‌ پيوستند.  

روزنامه "گلوب اند ميل" کانادا هم با اشاره به پيروزي بزرگ ايران در برابر کره جنوبي و راهيابي کشورمان به جام جهاني،‌ شادي و جشن مردم در خيابانها را پوشش داده است.

شبکه فاکس نيوز آمريکا هم گزارش داد: ايران با اين بُرد به ياد ماندني به جام جهاني 2014 برزيل راه يافت.

روزنامه بوستون هرالد آمريکا با اشاره به پيروزي ايران به نقل از کيروش نوشت: هروقت بازيکنان کره فرصت هايي خلق مي کردند،‌ بازيکنان ما با تمام وجود مي جنگيدند.

روزنامه انگليسي اينديپندنت نوشت: ايران با يک نمايش دفاعي قاطعانه يک بر صفر کره را شکست داد و به جام جهاني صعود کرد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.