سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعهد آمریکا برای تامین تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی

علیرغم بحران اقتصادی در داخل آمریکا ، کاخ سفید اعلام کرد بار دیگر با تامین تجهیزات نظامی تل آویو و اعطای وام های سنگین به این رژیم ، از موجودیت آن حمایت خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیفنس نیوز ؛ یکی از مقامات سابق آمریکایی اعلام کرد : علیرغم کسری بودجه در دولت آمریکا و ناتوانی واشنگتن در جبران این کسری ، اوباما بار دیگر تعهدنامه تامین سلاح و تجهیزات نظامی برای رژیم صهیونیستی را تا سال 2018 امضا کرده است  . 

بر اساس این تعهدنامه ، مبلغی معادل 30 میلیارد دلار برای تامین ادوات نظامی رژیم صهیونیستی طی ده سال آینده باید از سوی ایالات متحده هزینه گردد . 

"استوارت ایزن استات" ، نماینده سابق واشنگتن در رایزنی با کابینه رژیم صهیونیستی درباره تعهدات نظامی در دولت " بیل کلینتون" در این باره افزوده است : اخیرا در کاخ سفید مذاکراتی در مورد تامین بی چون و چرای تجهیزات وادوات نظامی اسرائیل از سوی آمریکا تا سال 2027 انجام می شود . این مذاکرات هنوز به نتیجه خاصی نرسیده اما به احتمال فراوان واشنگتن با آن موافقت کند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد : آمریکا تنها کشوری است که در طول تاریخ بیشترین کمک و همکاری را با رژیم صهیونیستی داشته است ، این رابطه شگفت آور است بگونه ای که حتی تامین امنیت و موجودیت تل آویو برای مقامات آمریکایی مهمتر از وضعیت شهروندان خود بوده است و آنرا به موقعیت استراتژیک ، سیاسی و اقتصادی ایالات متحده ارجح دانسته است (!) . این روابط همواره دوستانه و دوجانبه بوده است . 

در پرسش و پاسخی که استات از چندتن از تجار صهیونیست فعال در آمریکا انجام داده سوال شده که در زمانهایی که اوضاع اقتصادی نامناسب و تجارت و کسب و کار رونق چندانی ندارد احتمال این موضوع برای شما وجود دارد که سرمایه و اموال تان به خطر بیفتد ؟ اکثر قریب به اتفاق آنها پاسخ دادند که در بحرانی ترین شرایط کاری نیز مطمئن بودند که خسارتی جدی به سرمایه آنها وارد نمی شود چرا که می دانند دولت آمریکا در تمامی بخشهای آن حامی بی چون و چرای سرمایه داران اسرائیلی است . 

سرمایه داران و شهروندان یهودی زندگی رضایتمندی در شهرها و ایالات آمریکا دارند . حقوق شهروندی آنان بخوبی رعایت می شود و با وجود بحران اقتصادی که اکنون گریبانگیر کشورهای غربی و بخصوص شهروندان آمریکایی ، یهودیان ساکن آمریکا از رفاه نسبتا خوبی برخودارند . 

یکی دیگر از مقامات پیشین کاخ سفید در این باره اظهار داشته است : علاوه بر دولت آمریکا ، کنگره و سنا نیز حامی رژیم صهیونیستی است . بسیاری از مصوبات و لایحه های کنگره آمریکا با هدف تامین امنیت مالی ، سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مطرح و بررسی می گردد . 

در تازه ترین ابراز خدمت واشنگتن به تل آویو ، کنگره لایحه ای را تصویب کرده است که بر اساس آن سازمانها و موسسات  اطلاعاتی اسرائیلی می توانند بدون توجه به هزینه اقدامات خود ، به فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی در سراسر دنیا بپردازند . همچنین پروژه جاسوسی و جنجالی "پریزم" آمریکا نیز که طرحی برای شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکا و کنترل فعالیت های اینترنتی تمامی کاربران داخلی شبکه های مجازی و اینترنت بوده توسط دو شرکت صهیونیستی انجام شده است . 

هزینه های سرسام آور نظامی اسرائیل ونیز تعمیر و ساخت " گنبد آهنین" نیز بخشی از مصوبات سالانه در کنگره آمریکاست . بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره، "هیچ یک از دریافت کنندگان کمک‌های مالی آمریکا از چنین مزایایی برخوردار نیستند که بتوانند هر آنچه در زمینه سیاسی ، جاسوسی و اقتصادی نیاز دارند از ایالات متحده طلب کرده و بدست آورند ".

صنایع تسلیحاتی اسرائیل، به لطف کمک‌های آمریکا، تبدیل به یکی از بزرگترین صنایع تسلیحاتی جهان شده‌اند. بین سال‌های 2001 تا 2008، اسرائیل یکی از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات در جهان بوده و در مجموع بالغ بر 9/9 میلیارد دلار صادرات تسلیحاتی داشته است.

در انتهای این گزارش آمده است : باراک اوباما ، رئيس جمهوري امريکا در یکی از سخنرانی های خود در این باره می گوید : مفتخرم بگويم هيچ دولتي در حمايت از امنيت اسرائيل فعال‎تر از ما عمل نکرده است. اجازه ندهيد هيچ‌کس خلاف اين موضوع را بيان کند چرا که اين يک حقيقت است ! 

برچسب ها: آمریکا ، نظامی ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.