سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام سه تیم از دانشگاه آزاد اسلامی به مسابقات ربوکاپ هلند

سه تيم از واحدهاي قزوين، يزد و تهران مركزي دانشگاه آزاد اسلامي به منظور شركت در مسابقات جهاني ربوكاپ 2013 به هلند اعزام مي شوند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست توجیهی اعضای تیم های رباتیک اعزامی به مسابقات جهانی 2013 هلند، امروز با حضور دکتر مرتضي موسی خانی سرپرست تیم اعزامی، دکتر داود ثمری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان اعزامی و سرپرستان هریک ازتیم ها برگزار شد.

در این نشست دکتر داود ثمری ضمن تبریک حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مسابقات ربوکاپ هلند 2013 از کشور ایران پنج تیم به مرحله پایانی رسیدند، اما طبق ضوابط دانشگاه آزاد اسلامی تنها سه تیم از واحدهای قزوین، یزد و تهران مرکز برای شرکت در این مسابقات اعزام می شوند.

ثمری در ادامه افزود: در شورای ساماندهی مسابقات، پنج کمیته تخصصی شکل گرفته است که یکی از قوی ترین کمیته ها مربوط به روبوکاپ است، خوشبختانه سایر کمیته ها نیز درحال ارتقاي سطح علمی خود هستند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به جایگاه مسابقات ربوکاپ در کشور گفت: مسابقات روبوکاپ هلند فرصت بسیار مناسبی است تا دانشجویان ما توانایی خود را در بوته آزمایش قرار دهند، همچنین این مسابقات فرصت تبادل تجربه های علمی را نیز در اختیار تیم های ما قرار می دهد.

دکتر ثمری با بیان این که حمایت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت کنندگان در مسابقات علمی هدفمندتر شده است، افزود: به نظر می رسد که در لیگ ربات های امدادگر، رقابت فشرده و جدی تری را در پیش داشته باشیم.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به نظر می رسد سطح مسابقات امسال هلند از نظر فنی نسبت به سال قبل ارتقا یافته است.

وی همچنین در مورد سایر تیم های شرکت کننده در این مسابقات گفت: علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، سه تیم از دانشگاه امیرکبیر، علم و صنعت و دانشگاه گیلان نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت، همچنین 20 تیم از 14 دانشگاه معتبر دنیا در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در ادامه دکتر موسی خانی سرپرست تیم اعزامی به مسابقات هلند گفت: آیین نامه ها و بخشنامه هایی که مدت اخیر در حوزه پژوهش و فناوری مورد بازنگری و تدوین قرار گرفته است عبور از موانع را سهل تر ساخته است.

وی در مورد هدف از شرکت در این مسابقات گفت: در عین حال که برد و باخت برای ما دارای اهمیت است اما کسب دانش، هدف عمده دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت در مسابقات جهانی است.

در ادامه، پیام دكتر صمد مومن بالله معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به تیم های اعزامی قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است:

تجربه حضور دانشجویان وارسته ایرانی در صحنه های جهانی نشان می دهد که اخلاق و شخصیت والای آنان در تقابل و رویارویی علمی با دانشجویان سایر کشورها می تواند سفیر دوستی ملت ها باشد و افکار محافل علمی جهان را با فرهنگ متعالی ایرانیان آشنا سازد. حضور دانشجویان، در این گونه محافل  علاوه بر افتخار آفرینی علمی همواره ره آوردی به مراتب گران سنگ تر نیز با خود به همراه داشته و آن، معرفی اندیشه و فرهنگ ایرانیان به ویژه دانشگاهیان به تمامی جهان است.

در روزگاری که غرض ورزان عرصه سیاست، درگوشه و کنار جهان کارزاری سهمگین بر علیه این مرز و بوم آغاز کرده اند، دانش و اخلاق همواره رمز برتری و پایداری ملت ایران در برابر این بیدادها بوده است.

 

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، ربوکاپ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.